ארצות הברית מציבה תנאי חדש לנסיגת הכוחות האמריקאים מסוריה: טורקיה חייבת להסכים להגן על הכורדים בני בריתה של ארצות הברית. את הדברים אמר היום (ראשון) היועץ לביטחון לאומי של הנשיא טראמפ, ג'ון בולטון, הנמצא בביקור בישראל וצפוי להמשיך אחר כך לאנקרה. 

לדברי בולטון, הוא ידגיש בשיחות עם הבכירים הטורקים, בהם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, כי הכורדים חייבים להיות מוגנים. "אנחנו לא חושבים שהטורקים צריכים לפעולה צבאית ללא תיאום מוחלט ומוסכם עם ארצות הברית", אמר בולטון לכתבים בירושלים, "על מנת שלכל הפחות לא יסכנו את חיילינו, אבל גם כדי שיעמדו בדרישה של הנשיא טראמפ שכוחות האופוזיציה הסורית שנחלמו לצידנו לא יהיו בסכנה". 
עוד אמר בולטון, כי ארצות הברית תדבר עם טורקיה על מנת ללמוד מה המטרות שלה ומה יכולותיה, אבל הבהיר שעמדתו של טראמפ היא שאסור לטורקיה להרוג כורדים וכי הנסיגה האמריקאית לא תקרה אם הנושא לא יוסכם בין הצדדים. 

בתגוןבה לדברים, אמר דוברו של הנשיא ארדואן, שלא הגיוני לטעון שטורקיה רוצה לפגוע בכורדים. לדבריו, המטרה של הכוחות הטורקים היו אנשי ארגון המדינה האסלאמית, המיליציה הכורדית וארגון ה-PKK, כך על פי דיווח בסוכנות הידיעות אנאדולו. 

אתמול הזהיר בולטון את הממשלה הסורית שלא לראות בנסיגת ארצות הברית מסוריה כהזמנה להשתמש בנשק כימי. בולטון, שייפגש מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ימריא לאחר מכן מישראל לביקור בטורקיה. "אין שום שינוי בעמדת ארצות הברית נגד השימוש בנשק כימי מצד המשטר הסורי ואין שינוי בעמדתנו כי שימוש בנשק כימי יגרור תגובה חזקה, כמו שעשינו פעמיים בעבר", אמר בולטון לכתבים זמן קצר לפני נחיתתו בנתב"ג והוסיף: "למשטר אסד לא צריכות אשליות בנוגע לנושא הזה".

בשבוע שעבר דווח בניו יורק טיימס, כי טראמפ החליט להאריך את הזמן המוקצב לנסיגתם המוחלטת של הכוחות האמריקאים מסוריה, מ-30 יום לארבעה חודשים. על פי הפרסום, המסתמך על גורמי ממשל אמריקאים, הדבר שגם לטראמפ לשנות את דעתו בנושא פרק הזמן המוקצב לנסיגה, הוא ביקור הפתע שערך בשבוע שעבר בעיראק.
 
בעיתון נטען כי במהלך ביקורו, הנשיא אמר בשיחה פרטית עם מפקד הכוחות האמריקאים בעיראק ובסוריה, סגן אלוף פול לקמרה, כי לחייליו יוקצבו מספר חודשים כדי להשלים נסיגה בטוחה ומסודרת. הרחבת פרק הזמן המוקצב, מאפשר לטראמפ לדבוק במחויבותו לשחרר את הצבא מחובות ומחויבויות צבאיות שונות, שנמשכו שנים רבות. כמו כן, הדבר לוקח בחשבון גם את אזהרותיהם של גורמים צבאיים בעבר ובהווה, בהם שר ההגנה הפורש ג'יימס מאטיס, לפיה הדבר מסוכן מאוד.