ראחף מוחמד אל-קונון, נערה בת 18 מסעודיה, העמידה את עצמה בימים האחרונים בלב סערה בינלאומית, כאשר החליטה להימלט ממשפחתה בסעודיה ולנטוש את האסלאם. בניגוד לרצון אביה, המריאה אל-קון מכווית לבנגקוק, משם הייתה אמורה להמשיך לאוסטרליה. אביה דיווח לרשויות על בריחתה, וכאשר היא נחתה בבנגקוק המתינו לה המשטרה התאילנדית מלווה בנציג סעודי, דרכונה נלקח ממנה והיא נשארה ללון במלון בשדה התעופה. כעת מתחייבים בתאילנד: "לא נגרש אותה מהמדינה".

מאז המקרה, הציפה אל-קונון את טוויטר בבקשות לסיוע, ונשבעה שלא לעזוב את חדר המלון עד שנציג מנציבות האו"ם לפליטים יגיע לראות אותה. לדבריה, במידה ותחזור לסעודיה, גורלה יהיה מוות. "אני נמצאת כרגע במלון וצריכה מדינה שתגן עלי בהקדם האפשרי. אני מבקשת מקלט", אמרה באחד מהציוצים שהעלתה לטוויטר. 

אל-קונון סיפרה כי החליטה להימלט ממשפחתה משום שהם הפעילו נגד אלימות פיזית ופסיכולוגית. לדבריה, היא פנתה לקבלת עזרה מאירופה, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה ונמלטה ממשפחתה בזמן שהיו בביקור בכווית. 
סאמוט פראקאן, ראש לשכת ההגירה בתאילנד, הגיב בעקבות הסערה שעוררו הציוצים ואמר כי "במידה וגירושה מהמדינה יביא למותה, אנחנו לא נעשה זאת". בהמשך, נפגשה אל-קונון עם נציגי האו"ם, דרכונה הושב לה והיא לא תגורש בחזרה למשפחתה, אולם היא ממתינה במלון להתפתחויות באשר למצבה. "שמעתי שאבא שלי הגיע לכאן, מה שמדאיג ומפחיד אותי מאוד, אבל אני מרגיש בטוחה תחת השמירה של נציבות האו"ם, וגם קיבלתי את הדרכון בחזרה", אמרה הצעירה.