נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נשא לפנות בוקר (רביעי), נאום מיוחד לאומה האמריקאית, זאת על רקע בקשתו שהממשל יספק מימון לבניית החומה בגבול מקסיקו. במסגרת דבריו, טען טראמפ כי כי מתרחש "משבר ביטחוני לאומי בגבול עם מקסיקו".



הקמת החומה, לטענתו, היא "מרכיב קריטי באבטחת הגבולות ונדרשת כדי לשבור את מעגל ההגירה הבלתי חוקית מאמריקה הלטינית, שפוגעת בעיקר בנשים וילדים. כל האמריקאים נפגעים מההגירה הבלתי מפוקחת". הנשיא האמריקאי הדגיש כי המשבר הביטחוני בגבול מחמיר, והוסיף כי יש צורך ב-5.7 מיליארד דולר לבניית הגדר המדוברת. 


את דבריו חתם באומרו כי "הפתרון היחידי הוא שהדמוקרטים יעבירו את המימון. זה יכול להיפתר בפגישה בת 45 דקות. אני מקווה שנוכל להתגבר על קשיים פוליטיים בשביל להתגבר על המשבר הביטחוני".  
 


כידוע, הממשל האמריקאי מושבת באופן חלקי במשך כשלושה שבועות לאחר שטראמפ סירב לאשר את הצעת החוק להקמת החומה, משום שהיא כללה הענקת מימון של לא יותר מ-5 מיליארד דולר. בשבוע שעבר אמר המנהיג האמריקאי לדמוקרטים כי הוא מוכן להשבית את הממשל במשך חודשים או אפילו שנים אם הסוגיה לא תיפתר. 

כשבוע לפני כן הודיע נשיא ארצות הברית כי הוא "יכול להכריז על מצב חירום לאומי כדי לבנות את החומה בגבול עם מקסיקו", וזאת מבלי שיקבל את אישורו של הקונגרס.
 
בלילה שבין שבת לראשון פרסם טראמפ בדף הטוויטר שלו, תמונה בה נראים פניו, בצירוף כיתוב הקשור להקמת החומה. לתמונה שהעלה טראמפ צורפה הכותרת: "החומה בדרך", אשר עצובה בסגנון המוכר של הסדרה האהובה, משחקי הכס.