שרידיהם של שישה קורבנות יהודים מהשואה, שנשמרו במוזיאון המלחמה האימפריאלי הבריטי בלונדון במשך כ־20 שנה, ייטמנו בעוד כשבוע וחצי בטקס דתי מלא, הראשון מסוגו בממלכה המאוחדת. ניצול מאושוויץ, שהיה ברשותו אוסף של פריטים ממחנה ההשמדה, העביר את המכל עם שרידי הגופות למוזיאון המלחמה בשנת 1997, וזאת אף שבמוזיאון לא רצו את השרידים האנושיים, שהיו ברובם אפר. בדיקה פתולוגית של המרכז למורשת אנגלית שנעשתה בשנת 2005 אישרה בסבירות גבוהה כי מדובר בחמישה מבוגרים ובילד, אולם זהותם נותרה בלתי ידועה.



בשנה שעברה, אחרי שאנשי המוזיאון ביצעו רישום של כל הממצאים מהשואה שברשותם לקראת הקמתן של שתי גלריות חדשות בעוד שנתיים, הם החליטו שאינם רוצים להחזיק יותר את השרידים האנושיים. אחרי התייעצות עם משרדו של הרב הראשי של בריטניה ועם מוזיאון אושוויץ, הוחלט להביא את השרידים למנוחות.



הטקס הדתי המלא יתקיים ב־20 בינואר, שבוע לפני יום השואה הבינלאומי, בבית העלמין של בית הכנסת המאוחד בהרטפורדייר שבצפון־מערב לונדון, וצפויים להשתתף בו נציגים של הקהילה היהודית וניצולי שואה. "הקדושים האלה יזכו כעת לכבוד של קבורה יהודית, עם החיבוק האוהב של הקהילה שלנו - משהו שהם לא זכו לו, כמו גם רבים אחרים במהלך השואה", נמסר ממשרד הרב הראשי. 



"הטקס הזה הוא קודם כל הזדמנות לברך, לקבור ולהביא למנוחות את הקורבנות האלה, אבל זה גם רגע עבור ניצולי השואה, ועבור כולנו, להיות יחד ולזכור", הוסיפה קארן פולוק, מנכ"ל קרן הזיכרון של השואה.