תקיפה בסוריה: "הדי פיצוצים בדמשק, המטרה - מחסני נשק של חיזבאללה": מטוסי קרב זרים תקפו מטרות באזור דמשק, כך דיווחה אמש התקשורת הרשמית של המשטר הסורי. מערך ההגנה האווירית הסורית התמודד עם "מטרות עוינות מעל דמשק והפיל חלק מהן, לפחות שמונה מהם יורטו והפיצוצים נראו בשמי הבירה הסורית", כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ״א.
על פי דיווחים המזוהים עם המשטר, גורם צבאי סורי אמר כי שמונה טילים יורטו ונזק נגרם למחסן אמצעי לחימה בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, ככל הנראה של חזבאללה. גורמי אופוזיציה סוריים מסרו כי לא רק מחסן אמל"ח הותקף, אלא גם שני מטוסים שחנו בשדה תעופה, אך גורם במשרד התעופה הסורי טען כי תנועת המטוסים לא נפגעה מהתקיפה הישראלית.

מאוחר יותר מסר המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי המתקפה כוונה נגד מחסני טילים ששייכים לחיזבאללה באזור אל-כיסווה, ונגד שדה התעופה בדמשק. ברשת "אל מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, אמרו כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלים פועלים במקביל בשמי דרום לבנון.

תקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות
 

לכתבה המלאה

צה"ל תקף מוצבי חמאס בעזה בעקבות עימותים; ניסיון פיגוע דקירה בקריית ארבע


מחבל פלסטיני ניסה לדקור לוחמים בעמדה צבאית סמוך לשכונת גבעת האבות בקריית ארבע. בתגובה הלוחמים ואזרח שנכח בנקודה ירו לעברו והמחבל נוטרל. המחבל נפצע מהירי ופונה לקבלת טיפול רפואי. לא היו נפגעים לכוחותינו. בתוך כך, לוחם צה"ל נפצע באורח קל כתוצאה מיידוי אבנים בעימותים ברצועת עזה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. 
החל משעות אחר הצהריים התקהלו כ-13 אלף מפרי סדר במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. מפרי הסדר מבעירים צמיגים, מיידים אבנים ומשליכים מטענים ורימונים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הפרת הסדר זוהו שלושה אירועי חצייה של גדר המערכת בצפון רצועת עזה. באחד האירועים לוחמי צה"ל ירו לעבר החשודים. בכלל האירועים החשודים היו במעקב וחזרו לשטח הרצועה באופן מיידי.
בתגובה לאירועים האלימים כלי טיס של צה״ל תקפו שתי עמדות של חמאס ברצועה. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. אישה פלסטינית נורתה למוות בעימותים עם צה"ל במזרח רצועת עזה, כך לפי מקורות פלסטינים. לפי הדיווח, 25 פלסטינים נפגעו בעימותים באזור, חלקם מגז מדמיע. לפי דיווח פלסטיני נוסף, בוצעה הפגזה ארטילרית ישראלית לעבר עמדת חמאס ממזרח לח'אן יונס שבדרום הרצועה.

זירת ניסיון הפיגוע בקרית ארבע. צילום: נתן לוי
אסון בפריז: ארבעה הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ צינור גז

ארבעה בני אדם, שני כבאים ושני אזרחים נהרגו כתוצאה מפיצוץ שהרעיד את הרובע התשיעי בפריז. בנוסף לארבעת ההרוגים, כ-50 בני אדם נפצעו, בהם כ-10 במצב קשה. על פי חקירת המשטרה, הפיצוץ אירע כתוצאה מדליפת גז, והכבאים שנהרגו הוזעקו למקום לאחר שהתקבל דיווח על הדליפה, אך לא הם לא הצליחו למנוע את האסון הכבד.
על פי דוח המשטרה, כתוצאה מהפיצוץ  המאפייה בה הוא התרחש נהרסה לחלוטין, ובניינים נוספים באזור נפגעו. בשל אירועי הטרור בשנים האחרונות, והפגנות הענק שמתרחשות בפריז זה כחודשיים, בתחילה היה חשש כי מדובר באירוע מכוון, אך המשטרה פסלה כיוון זה.

פיצוץ במאפייה בפריז. צילום: AFP

"סכנה לביטחון הלאומי": ה-FBI חקר האם טראמפ הוא סוכן רוסי

השמועות על מעורבות רוסית, ועל קשרים בין רוסיה למטה הקמפיין של מי שנבחר לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, החלו עוד לפני שהאחרון נכנס לבית הלבן, אך הלילה, חושף הניו יורק טיימס כי החשדות כלפי טראמפ עמוקים הרבה יותר. על פי הדיווח, לאחר שהנשיא פיטר את ראש ה-FBI הקודם, ג'יימס קומי, פתחה הסוכנות בחקירה האם טראמפ הוא למעשה "מועמד מנצ'ורי" - סוכן רוסי.
הדיווח, שהסתמך על עדויותיהם של סוכנים לשעבר במערכת החוק האמריקאית, ואנשים נוספים המעורים בנושא, מספר על חקירה נפיצה, אותה הסוכנות כחקירת סיכול ריגול ובדקה למעשה האם פעולותיו של הנשיא מהוות סכנה לביטחון הלאומי של ארצות הברית. החקירה נועדה גם לקבוע האם טראמפ פעל למען האינטרסים הרוסיים באופן מודע או שהוא נשבה בהשפעתה ללא כוונה. בנוסף לכך, לחקירה היה ממד פלילי, מכיוון שפיטורי קומי היו גם, לכאורה, שיבוש הליכי משפט. 

טראמפ כתב בטוויטר בתגובה לדיווח: "וואו, הרגע קראתי ב'ניו יורק טיימס' הכושל שראשי ה-FBI המושחתים לשעבר, שכמעט כולם פוטרו בגלל סיבות חמורות, פתחו נגדי בחקירה בלי שום סיבה ובלי שום ראיות אחרי שפיטרתי את ג'יימס קומי השקרן". עוד הוסיף טראמפ: "קומי היה שוטר מושחת, כולם רצו בפיטורים שלו, גם רפובליקנים וגם דמוקרטים". 

דונלד טראמפ וג'יימס קומי. צילום: רויטרס
לכתבה המלאה

במהלך הלילה: גבר בן 25 נהרג בהתהפכות רכב בצפון

צעיר בן 25 נהרג ושניים נוספים נפצעו לאחר שאבדה השליטה על הרכב שבו נסעו בכביש 8544 צפונית לדיר אל אסד, השלושה פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה.

זירת התאונה סמוך לדיר אל אסד. צילום: דוברות המשטרה


לכתבה המלאה
 
נתניהו הוזמן לוועידה בינלאומית נגד איראן בהשתתפות מדינות ערב

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן להשתתף בוועידה בינלאומית שתתמקד בהשפעתה האזורית של איראן, כך דווח בחדשות עשר. גורם ישראלי אמר שנתניהו, שקיבל את ההזמנה לפני כשבועיים, עוד לא קיבל החלטה אם להשתתף בה. לוועידה הוזמנו שרי חוץ מעשרות מדינות כולל מדינות ערביות כמו מצרים, ירדן, סעודיה, בחריין, מרוקו, איחוד האמירויות ועוד.
מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו אמר היום לרשת פוקס כי הוועידה תיערך בפולין ב-13 וב-14 בפברואר, וכי ישתתפו בה מדינות מאסיה, אפריקה, אירופה והמזרח התיכון. "מדינות יגיעו כדי להתמקד ביציבות ובשלום של המזרח התיכון ובחירות והביטחון של האזור הזה, וזה כולל את היסוד החשוב של לוודא שאיראן לא מערערת את היציבות בו", אמר פומפאו.

בנימין נתניהו וחסן רוחאני. צילום: רויטרס, הדס פרוש, פלאש 90


לכתבה המלאה