נשיא ארצות הברית טראמפ הגיב היום (שבת) לדיווח בעיתון הניו יורק טיימס לפיו ה-FBI פתח בחקירה בנוגע להיותו סוכן זר. טראמפ כתב בטוויטר: "וואו, הרגע קראתי ב'ניו יורק טיימס' הכושל שראשי ה-FBI המושחתים לשעבר, שכמעט כולם פוטרו בגלל סיבות חמורות, פתחו נגדי בחקירה בלי שום סיבה ובלי שום ראיות אחרי שפיטרתי את ג'יימס קומי השקרן". 
עוד הוסיף טראמפ: "קומי היה שוטר מושחת, כולם רצו בפיטורים שלו, גם רפובליקנים וגם דמוקרטים". 
הדיווח, שהסתמך על עדויותיהם של סוכנים לשעבר במערכת החוק האמריקאית, ואנשים נוספים המעורים בנושא, מספר על חקירה נפיצה, אותה הסוכנות כחקירת סיכול ריגול ובדקה למעשה האם פעולותיו של הנשיא מהוות סכנה לביטחון הלאומי של ארצות הברית. החקירה נועדה גם לקבוע האם טראמפ פעל למען האינטרסים הרוסיים באופן מודע או שהוא נשבה בהשפעתה ללא כוונה. בנוסף לכך, לחקירה היה ממד פלילי, מכיוון שפיטורי קומי היו גם, לכאורה, שיבוש הליכי משפט.
 
למרות שהחקירה נפתחה רק ב-2017, החשדות בסוכנות הביון החלו עוד במהלך מסע הבחירות, לאחר שטראמפ קרא לרוסיה לפרוץ לשרתי האינטרנט של יריבתו במירוץ, הילרי קלינטון, ולפרסם את התכתבויות הדואר האלקטרוני שלה, אך רק לאחר פיטורי קומי הוחלט באופן רשמי לפתוח בחקירה. עם זאת, זמן קצר לאחר שהיא נפתחה הועברה הסמכות לחקירת הקשרים לידי החוקר המיוחד רוברט מולר, גם הוא ראש ה-FBI בעברו ובשלב זה לא ברור האם היא עדיין מתקדמת.