גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, ערכו היום (שבת) מסיבת עיתונאים לרגל מה שטענו כסיום חקירת תקרית חשיפת הכוח הישראלי בפעולה החשאית שהשתבשה בנובמבר האחרון בחאן יונס שברצועת עזה. בסרטון שפרסמו במהלך מסיבת העיתונאים, נראה מה שלטענתם הכוח שפעל בעזה, כשהוא נוסע ברחובות הרצועה עם הרכב בו פעל.
לטענת בכירי הארגון, המידע שהצטבר אצלם הינו "אוצר מודיעיני". עוד ציינו כי מטרת הכוח הייתה לשתול אמצעי ריגול ברצועה וכי המבצע החל מספר חודשים לפני התקרית.
לדבריהם, כוח שמנה 15 אנשים השתמש בשני כלי רכב עם מסמכים מזויפים, וזייף חברות בארגון צדקה. עוד אמרו בזרוע הצבאית של חמאס כי לאחר שנחשף הכוח, צה"ל לא הצליח להשמיד את הציוד שהשאירו מאחוריהם למרות שהפציצו את כלי הרכב. ״הכיבוש הפעיל את כל הכוח שלו כדי לחלץ את הכוח שפעל באזור״, אמרו.


כזכור, שבועיים לאחר התקרית פרסם חמאס תמונות של הלוחמים שלטענתו לקחו חלק במבצע של היחידה המיוחדת שהסתבך בחאן יונס. בתגובה הוציאה הצנזורה הצבאית הודעה חריגה מאוד, באמצעות דובר צה"ל, שבה ביקשה להימנע מפרסום התמונות, פרטים אישיים ונתונים נוספים ברשתות החברתיות והדגישה כי חמאס עושה מאמצים לנתח ולהבין את הפעולה.
 
התמונות שפורסמו תחת שם הקוד "חוד החרב" על ידי ארגון הטרור והציגו את חברי הכוח "המבוקשים", הראו לפי הדיווח כי הכוח הישראלי נשאר זמן רב ברצועה, שכן התמונות עם רקעים שונים, מה שמצביע על כך שלא ניתן היה לקחת את הצילומים אם הכוח היה נכנס לרצועה באותו יום. בחמאס העריכו כי הכוח המיוחד היה אמור לשתול ציוד ריגול ולאסוף מידע מודיעיני רב ערך במיוחד בכל הקשור לשני החיילים שמוחזקים בידי הארגון, הדר גולדין ואורון שאול, ושני האזרחים הישראלים החטופים על ידו, אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד.