הנשיא דונלד טראמפ עשה מאמצים ניכרים להסתיר פרטים אודות שיחותיו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כולל לפחות פעם אחת בה התערב בתיעוד הערות המתורגמן שלו באותן שיחות והוראה שלא לדון בנאמר בהן עם פקידי ממשל אחרים, כך פורסם בוושינגטון פוסט.
על פי הדיווח, טראמפ עשה זאת לאחר שנפגש עם פוטין בשנת 2017 בהמבורג, ביחד עם מזכיר המדינה דאז, רקס טילרסון. פקידים אמריקאים למדו על מעשיו של טראמפ לאחר שביקשו מידע מהמתורגמן מעבר להצהרה הפומבית של טילרסון. המהלכים הללו של טראמפ מהווים חלק מדפוס רחב יותר של הנשיא למנוע מהתקשורת ואפילו מבכירים בממשל שלו ידיעה מלאה על הדברים שנאמרו בשיחה עם אחד היריבים העיקריים של ארה"ב.
גורמים רשמיים בארה"ב אומרים כי כתוצאה מכך אין תיעוד מפורט אפילו בתיקים מסווגים על הפגישות שנערכו פנים מול פנים בין טרמאפ ופוטין בחמישה מקומות שונים בשנתיים האחרונות. דבר זה הוא יוצא דופן בכל ממשל נשיאותי ובוודאי במציאות בה רוסיה נחשדת כמי שהתערבה באופן חסר תקדים במערכת הבחירות לנשיאות בארה"ב.

"החשאיות של טראמפ סביב פוטין אינה רק יוצאת דופן בסטנדרטים היסטוריים, היא שערורייתית", אמר סטרוב טלבוט, סגן מזכיר המדינה לשעבר שהשתתף ביותר מתריסר פגישות בין הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, למקבילו הרוסי בוריס ילצין בשנות התשעים, "זה מגביל את היועצים, העוזרים והפקידים הנמצאים שם לייעץ לו וזה ללא ספק נותן יותר מקום לפוטין לתמרן את הנשיא". 

מקורבים לטראמפ אמרו כי נוכחותם של אנשים נוספים פוגעת ביכולתו ליצור קשר אישי עם פוטין ושהרצון שלו לסודיות נובע מהחשש להדלפות מביכות כפי שהתרחשו בתקופת כהונתו.



הדיווח בוושינגטון פוסט מצטרף להודעה של ועדה בבית הנבחרים האמריקאי כי תבדוק את הדיווח ב"ניו יורק טיימס" על כך שה-FBI חקר האם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הוא סוכן רוסי הפועל נגד האינטרסים של ארצות הברית. הדיווח ב"ניו יורק טיימס" טען כי הבדיקה החלה בימים שלאחר פיטוריו של ג'יימס קומי, ראש ה-FBI לשעבר, על ידי טראמפ, כאשר הסוכנות חקרה האם יש בפעולותיו של טראמפ להוות איום אפשרי על הביטחון הלאומי. הבית הלבן דחה את המאמר וטען כי מדובר ב"אבסורד", בעוד טראמפ עצמו צייץ נגד קומי ונגד ה-FBI. 

בתגובה לדיווח אמר טראמפ בראיון לרשת "פוקס": "אני חושב שזה הדבר הכי מעליב שנשאלתי אי פעם. זה המאמר הכי מעליב שאי פעם כתבו עליי, ואם תקראו אותו תראו שהם לא מצאו כלום. תראו את הכותרת, יש סיבה לכך שקוראים לו "הניו יורק טיימס הכושל". הם טעו לגביי כבר שלוש שנים, למעשה שנים רבות לפני כן", אמר טראמפ , וציין כי בשיחתו עם פוטין הוא דיבר על ישראל: "דיברנו על ישראל וביטחון ישראל. הייתה לי שיחה מצוינת איתו, אני לא מסתיר כלום".
יו"ר ועדת המשפט, ג'רלד נאדלר, אמר כי בשבועות הקרובים הוועדה בראשותו "תנקוט צעדים כדי להבין טוב יותר הן את פעולות הנשיא והן את התגובה של ה-FBI להתנהגות זאת". עוד הוסיף נאדלר הדמוקרט כי "אין סיבה להטיל ספק ברצינות או במקצועיות של ה-FBI כפי שעשה הנשיא בתגובה לסיפור הזה. למדנו מהדיווח הזה שגם בימים הראשונים של ממשל טראמפ, התנהגותו של הנשיא הייתה כל כך לא יציבה שה-FBI הרגיש לצורך לעשות דבר חסר תקדים ולפתוח בחקירה נגד נשיא מכהן".