במהלך חודש ספטמבר האחרון ביקשה המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית מהפנטגון להציג בפני הבית הלבן תכנית שתכלול אפשרויות של תקיפה נגד איראן, זאת לאחר שחמושים ירו שלוש מרגמות לעבר הרובע בו שוכנת שגרירות ארצות הברית בבגדד שבעיראק, כך דווח היום (ראשון) ב"וול סטריט ג'ורנל".

לפי הדיווח, המרגמות, שנורו על ידי קבוצת טרור הנתמכת על ידי איראן, נחתו בשטח פתוח ולא פגעו באף אדם, אך הירי עורר סערה בוושינגטון, שם החליט צוות הביטחון הלאומי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לקיים סדרה של פגישות על מנת לדון בתגובה אמריקאית רבת עוצמה לתקרית.
במסגרת השיחות, המועצה לביטחון לאומי, בהנהגת ג'ון בולטון, ביקשה מהפנטגון שיספק לבית הלבן אפשרויות צבאיות לפגוע באיראן. הבקשה, שלא דווחה קודם לכן, עוררה דאגה בפנטגון ובמחלקת המדינה. "זה בהחלט זעזע אנשים", אמר בכיר בכיר לשעבר בממשל האמריקאי, שהוסיף: "אנשים היו המומים. נחישותם הגדולה לפגוע באיראן באותה עת הייתה מטרידה".

 
פומפאו בעיראק. צילום: רויטרס
פומפאו בעיראק. צילום: רויטרס

הפנטגון, כך לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", נעתר לבקשת המועצה לביטחון לאומי, אבל לא ברור אם ההצעות הועברו בסופו של דבר לבית הלבן, אם אכן התגבשה תוכנית רצינית לפגיעה אמריקאית באיראן, ואם טראמפ ידע על הבקשה.
גארט מרקיז, דובר המועצה לביטחון לאומי, אמר כי הגוף "מתאם מדיניות ומציע לנשיא אפשרויות לחזות ולהגיב לאיומים שונים". לדבריו, "נשקול מגוון רחב של אפשרויות לשמירה על ביטחוננו ועל האינטרסים שלנו בעקבות הפיגוע נגד השגרירות שלנו בעיראק". 
פקידים אמריקאים לשעבר אמרו כי הם משוכנעים שהמועצה לביטחון לאומי ביקשה להציג אופציות צבאיות מרחיקות לכת לפגיעה באיראן בתגובה להתקפות על יעדים אמריקאים. מירה ריקרדל, מי שהייתה סגניתו של בולטון והודחה בנובמבר, תיארה את המתקפות בעיראק כ"פעולה מלחמתית".
בשיחות עם פקידי ממשל, בולטון הבהיר כי הוא תומך באופן אישי בשינוי המשטר באיראן. כחוקר ופובליציסט של "פוקס ניוז", הוא קרא שוב ושוב לארה"ב לתקוף את טהרן, כולל במאמר שפורסם ב-1995 ב"ניו יורק טיימס" תחת הכותרת "לעצור את הפצצה האיראנית, להפציץ את איראן".