ראש עיריית גדנסק, פאבל אדמוביץ', מת היום (שני) אחרי שנדקר על הבמה בעיצומו של אירוע צדקה ביום ראשון בערב. הדוקר, צעיר מקומי בעל עבר פלילי, נעצר בזירה, והספיק להכריז בפני הנוכחים כשהסכין בידו - "דקרתי את אדמוביץ' כי עברתי עינויים בכלא". אדמוביץ' (53) השתתף באירוע התרמה מטעם התזמורת הגדולה של חג המולד, ארגון הצדקה הגדול ביותר בפולין שמגייס כספים למען רכישת ציוד רפואי לבתי חולים. לקראת סיום האירוע, סמוך לשעה שמונה בערב, כאשר ראש העירייה ניצב על הבמה והניף זיקוק יחד עם מאות הנוכחים באולם, התקרב אליו צעיר אלמוני לבוש במעיל ודקר אותו מספר פעמים בחזה ובבטן. 

ראש העירייה התמוטט על הבמה, בעוד הדוקר הסתובב לעבר הצופים הנדהמים, כשהסכין המגואלת בדם מונפת בידו הימנית, וצעק: "שלום! שלום! שמי סטפן. הייתי חף מפשע בכלא. מפלגת 'המצע האזרחי' עינתה אותי, וזו הסיבה שאדמוביץ' מת". רק לאחר שסיים את הדברים, הסתערו עליו אנשי הביטחון ועצרו אותו. התקרית הדרמטית תועדה בסרטון, שהופץ במהירות ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת בפולין ובעולם. 
 
במשך דקות ארוכות טופל אדמוביץ' בזירה ועבר פעולות החייאה, לפני שהועבר לבית החולים האוניברסיטאי בעיר, שם נותח במשך חמש שעות. אתמול לפנות בוקר מסר אחד המנתחים, ד"ר תומש סטפניאק, כי אדמוביץ' נפגע מפגיעות ישירות בלב, בסרעפת ובאיברים פנימיים נוספים וכי מצבו קריטי. בצהריים נמסר כי אדמוביץ' לא שרד אחרי שהאיברים החיוניים לא שבו לתפקד.
 

המשטרה מסרה כי החשוד הוא סטפן וו. (27), תושב גדנסק ובעל עבר פלילי שריצה חמש שנות מאסר אחרי ארבעה מעשי שוד חמושים בסניפי בנקים. אנשי התביעה חקרו אתמול את הדוקר, שגם עבר בדיקת סמים, על מנת לברר את המניע, והוא צפוי להיות מואשם ברצח. לפי החשד, הדוקר תכנן את ההתקפה מראש, ונבדק כיצד הוא הצליח להשיג "תג תקשורת", שככל הנראה אפשר לו להגיע לבמה.

אדמוביץ' עמד בראש עיר הנמל שבצפון פולין מאז 1998, ובנובמבר האחרון הוא נבחר לכהונה נוספת אחרי שקיבל כ־65% מהקולות. אדמוביץ', שהיה חבר במפלגת "המצע האזרחי" עד שהפך לעצמאי בבחירות האחרונות, נחשב לאחד הפוליטיקאים הליברלים הבולטים בפולין, במיוחד לאחר עלייתה לשלטון של מפלגת החוק והצדק השמרנית בשנת 2015. הוא היה ידוע כתומך בזכויות הקהילה הגאה ובזכויות של מהגרים ופליטים.
 
במערכת הפוליטית בפולין הביעו זעזוע מהרצח, וגינויים נחרצים הגיעו גם מצד יריביו הפוליטיים של אדמוביץ'. "הריגתו של פאבל אדמוביץ' היא טרגדיה אדירה עבור כולנו", צייץ ראש הממשלה מטאוש מורבייצקי. "זה רוע אדיר שראוי לגינוי, עצבות גדולה וצער". הנשיא אנדז'יי דודה, שקידם מצעד נגד האלימות והשנאה בעקבות אירוע הדקירה, מסר כי הוא "משלב צער עם תפילה", והדגיש כי "עוינות ואלימות מביאות כאב".
 
נשיא האיחוד האירופי דונלד טוסק, שהיה מנהיג "המצע האזרחי" ושימש ראש ממשלת פולין בין 2007 ל־2014, כתב: "פאבל אדמוביץ', ראש עיריית גדנסק, אדם של סולידריות וחירות, אירופי, חברי הטוב, נרצח. שינוח בשלום על משכבו". גם בוועד היהודי־אמריקאי הביעו הלם מהרצח, וציינו כי ראש העיר היה "חבר ותיק" של הקהילה היהודית בפולין.