עימות ישיר פרץ בין עיריית רומא לבין הכנסייה הקתולית לנוכח כוונתה של ראש העיר, וירג'יניה ראג'י, להשתמש ב־1.5 מיליון יורו שמושלכים בכל שנה למזרקת טרווי המפורסמת לטובת מימון עבודות תשתית, במקום למטרות צדקה. המזרקה הגדולה ביותר ברומא, שנחנכה לפני כ־250 שנה, מהווה את אחד מאתרי התיירות המובילים של בירת איטליה, עם מיליוני מבקרים בכל שנה, ואף הופיעה בסרטים רבים שצולמו בעיר. אחת המסורות המפורסמות היא השלכת מטבעות לתוך מי המזרקה על מנת להגשים משאלות ולשוב לבקר ברומא. מדי שנה נמשים מהמים מטבעות בשווי כולל של כ־1.5 מיליון יורו.



לפני ימים אחדים אישרו חברי המועצה העירונית את הצעתה של ראג'י, חברת המפלגה הפופוליסטית "חמישה כוכבים" שעומדת בראש העיר מאז יוני 2016, כי הכספים שנאספים מהמזרקה יופנו לטובת פרויקטים עירוניים החל מ־1 באפריל. לטענתה של ראג'י, שנמצאת תחת ביקורת של התושבים על טיפול לקוי בבעיות התשתית והתברואה בעיר, מאחר שעובדי העירייה הם שמנקים את המזרקה ואוספים את המטבעות, זכותה של העירייה לקבוע מה יעלה בגורל הכסף.



ההחלטה מפירה הסכם ממושך בין העירייה לבין ארגון הצדקה הקתולי קריטאס, שהשתמש בכסף על מנת לממן מטבחי מזון לעניים ולחסרי בית. "לא צפינו את התוצאה הזו", הודה מנהל הארגון, האב בנוני אמבארוס. "אני עדיין מקווה שזה לא סופי". העיתון "אוונירה" של ועידת הבישופים הזהיר כי אי העברת הכספים "תביא לצמצום או לסגירה של שירותים רבים עבור עניים ברומא".



למרות הביקורת על המהלך, שהגיעה גם מצד אזרחים ברשתות החברתיות שקראו למועצה העירונית לחזור בה מההחלטה, ראג'י נחושה להמשיך עם התוכנית. אתמול היא קיימה פגישה שנועדה לתאם את המנגנון שינהל את איסוף המטבעות מהמזרקה.