נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר היום (שלישי) כי הוא דן עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, והגיע איתו ל"הסכמה היסטורית" על הקמת אזור ביטחון בסוריה. טראמפ, שהודיע בחודש שעבר כי הוא יסיג את הכוחות האמריקאים מסוריה, כתב בציוץ ביום ראשון כי הוא תומך בהקמת אזור חיץ בין טורקיה לבין הכוחות הכורדים, וכי הוא יטיל עליה סנקציות אם תתקוף אותם לאחר הנסיגה. 
"אזור הביטחון לאורך גבולותיה של טורקיה שייווצר על ידנו - נושא שהעליתי מאז תקופת אובמה - הודגש על ידו כ-20 מיילים (כ-32 ק"מ)", אמר ארדואן למחוקקים ממפלגתו בפרלמנט הטורקי. השיחה בין שני המנהיגים באה לאחר שהנשיא האמריקאי איים "להחריב כלכלית" את טורקיה אם תתקוף את בעלי בריתה הכורדים של ארצות הברית, שסייעו לה במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית".
האיום של הנשיא טראמפ למוטט את כלכלת טורקיה יצר דאגה בקרב משקיעים, וגרם לנפילת הלירה הטורקית ב-1.6 אחוז ביום שני. ארדואן אמר כי הוא וטראמפ הסכימו בשיחת הטלפון לשפר את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות. 

"טורקיה תמשיך לעשות את מה שעליה לעשות על מנת לפתור את הנושא הזה בהתאם לרוח הברית בינינו, כל עוד זכויותינו וחוקינו יכובדו", אמר הנשיא הטורקי. "הגענו להבנה היסטורית עם טראמפ אתמול בלילה".