פרטים חדשים מארכיון הגרעין האיראני, שנגנב על ידי המוסד בשנה שעברה. פרשן החדשות לענייני ערבים, אהוד יערי, דיווח היום (חמישי) דיווח כי חוקר אמריקאי גילה שהמשטר בטהרן, בניגוד למה שדיווח לקהילה הבינלאומית, המשיך לפעול לכיוון פצצה גרעינית. 

החוקר, דיוויד אלברייט, ראש המכון למדע וביטחון בינלאומי, שמקבל חומרים מארכיון הגרעין, טוען כי האיראנים עסקו באופן פעיל בהקמת מפעל לייצור מתכת אורניום, המשמשת לאריזת הפצצה הגרעינית. על פי הדיווח, היקף הייצור היה של 50 ק"ג מתכת, כמות המספיקה לשתי פצצות. המפעל עצמו היה אמור לקום במתקן בפרצ'ין, שמעולם לא נבדק על ידי חוקרי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.. 

שלשום דווח ב"החדשות", כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בארבע עיניים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפני פעולת המוסד. שני המנהיגים נפגשו בפורום הכלכלי בדאבוס ונתניהו סיפר לטראמפ כי ישראל עומדת לפעול בלב טהרן.
 
על פי הדיווח, הסיבה לעדכון של נתניהו לטראמפ, היא שאם הפעולה היתה מסתבכת, ישראל רצתה גיבוי אמריקאי כדי להוציא את אנשי המוסד. עוד דווח, כי החילוץ של אנשי המוסד מהרפובליקה האסלאמית היה קשה ולקח זמן, ו"כמעט נגמר אחרת". 
 
כזכור, באפריל שנה שעברה,  הציג ראש הממשלה בנאום לאומה ראיות חותכות, בהן חצי טון מסמכים, שחושפות את "תכנית עמד" האיראנית, ומצביעות על המשך הפעילות הגרעינית האיראנית באתר סודי שהוקם בטהראן. לדבריו, "הם שאפו לפתח נשק בעוצמה של חמש פצצות הירושימה". 
 
בחודש יולי פרסם הניו יורק טיימס פרטים על הפעולה, ולפי הדיווח, לפריצה היה חלון זמן של שש וחצי שעות בלבד, במהלכה יכלו הסוכנים להיכנס למבנה, וזאת כדי להתחמק מהאבטחה של האיראנים במתקן שבו הוחזקו סודות הגרעין. בזמן הזה, היה על הסוכנים לפרוץ את שתי דלתות המבנה, ולשלוף את הכספות, שבהן הנתונים על הגרעין האיראני נשמר. כדי לפרוץ את הכספות, השתמשו הסוכנים במבערים שמגיעים לכ-2,000 מעלות והתיכו את דלתותיהן.