חמאס שלח לראש הממשלה בנימין נתניהו מסר באמצעות מתווכים, לפיו יסלים את המצב בדרום, במידה הכסף הקטארי לא יגיע בקרוב, כך דווח הבוקר (ראשון) בעיתון "א-שרק אל-אווסט". על פי הדיווחים, העברת הכספים הקטארים צפויה להימשך עד הבחירות והסכום צפוי להגיע ל-90 מיליון דולרים, כאשר בכל פעם יגיעו 15 מיליון לרצועה. כזכור, ישראל הקפיאה את הפעימה השלישית של הכסף הקטארי בעקבות ההסלמה בדרום לפני מספר שבועות.
בתוך כך, אתמול דווח בעיתון "אל ערבי אל ג'דיד" כי הממשלה מנהלת מגעים עקיפים במטרה לקדם עסקה לשחרור השבויים, לפני הבחירות. עפ"י הדיווח, מטרת המהלך היא "לחזק את התדמית של ממשלת נתניהו". הגורמים אמרו לעיתון הלונדוני כי "גורמים באירופה ובקהיר החלו במגעים לאחרונה על מנת לקדם את סוגיית האסירים, ואנחנו יודעים היטב מה הסיבה לכך". בדבריהם הם למעשה רמזו לבחירות בארץ באפריל הקרוב. 
המקורות הדגישו כי חמאס והזרוע הצבאית שלו עומדים על התנאים המוקדמים לכל מגעים בסוגייה זו, כולל שחרורם של האסירים ששוחררו בעסקת שליט ב-2011, ונעצרו מחדש על ידי ישראל. המקורות הוסיפו עוד, כי ממשלת נתניהו מנסה לתמרן מדי פעם, כדי להשיג הישגים עממיים בישראל אך "הפעם נראה לנו שמדובר ברצון עז להשלים את העסקה לפני הבחירות, זאת בצל ההתנגדות החזקה לממשלת ישראל ברחוב הישראלי". המקורות הוסיפו עוד כי שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב ערך דיון בסוגייה זו עם חמאס, במהלך אחת הפגישות האחרונת שקיימו.