פעימה שלישית של כסף קטארי בשווי 15 מיליון דולרים לרצועת עזה תעבור ביום רביעי הקרוב, זאת לאחר שעוכבה על ידי ישראל בעקבות האירועים האלימים בגדר בשבועות האחרונים, כך אמר היום השליח הקטרי למזרח התיכון, מוחמד אל-עמאדי.

כזכור, קטאר החלה בחודש נובמבר בתוכנית של שישה חודשים להעברת 150 מיליון דולר למימון שכר עובדי מדינה ומשלוחים של דלק לייצור חשמל בעזה. בראיון לסוכנות רויטרס, אמר אל-עמאדי כי ההעברה לתשלום משכורות פקידי חמאס ברצועה לא תתבצע במזוודות כסף שיועברו על ידו כמו בפעמים הקודמות, אך סרב להשיב כיצד המהלך יתבצע. 

"בגלל האלימות בגדר, ישראל דחתה את ההעברה וביום שישי האחרון ישראל אישרה לבצע זאת", אמר השליח הקטארי. עוד הוסיף: "אנחנו צריכים למצוא פתרון לשני מיליון בני האדם ברצועה - זאת מטרתנו. לא רק להעביר כסף בגלל שישראל רוצה שקט וחמאס רוצה כסף".

באירועים האלימים בגדר ביום שישי האחרון, לטענת הפלסטינים, נוסף לפצועים מירי היו גם עשרות נפגעים מגז מדמיע, שבו השתמשו כוחות צה”ל. בסך הכל דווח על כ־30 פצועים, בהם גם כתב בעיתון לבנוני שסיקר את האירועים. הוועדה הלאומית של צעדות השיבה מסרה כי היא “דורשת ממצרים ללחוץ על ישראל ליישם את הסכם ההבנות, וקוראת לציבור להמשיך בצעדות גם בשישי הבא”. בנאום שנשא בפני מפגינים במחנה במזרח עזה, אמר בכיר החמאס אחמד באחר: “נמשיך בצעדות השיבה עד להסרת המצור, למרות כל המהמרים על כישלונן. העם שלנו לא יוותר על זכויותיו, ויש בידיו הרבה קלפים עד להשגתן. בושה וחרפה לסוכני הכיבוש ולכל מי שמנסה לנרמל את היחסים עם האויב הציוני. זוהי בגידה בעם הפלסטיני ובדם השהידים. על הציונים לדעת שירושלים היא שלנו, ועל נתניהו להסתלק מאדמתנו ומירושלים שלנו”.

גם בשבוע שעבר התקהלו החל משעות הצהריים כ־13 אלף מפרי סדר במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועה. הם הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו מטענים ורימונים לעבר לוחמי צה”ל וגדר המערכת. מדובר צה”ל נמסר כי במהלך הפרת הסדר זוהו שלושה אירועי חצייה של גדר המערכת בצפון רצועת עזה. באחד האירועים ירו לוחמי צה”ל לעבר החשודים, שהיו במעקב וחזרו לשטח הרצועה באופן מידי.
 
בתגובה לאירועים האלימים תקפו כלי טיס של צה״ל שתי עמדות של חמאס ברצועה. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. אישה פלסטינית נורתה למוות בעימותים עם צה”ל במזרח רצועת עזה, כך לפי מקורות פלסטינים. לפי הדיווח, 25 פלסטינים נפגעו בעימותים באזור, חלקם מגז מדמיע. לפי דיווח פלסטיני נוסף, בוצעה הפגזה ארטילרית ישראלית לעבר עמדת חמאס ממזרח לחאן יונס.