חברת הלוויין imagesatintl פרסמה הערב (שלישי) את תוצאות תקיפת חיל האוויר בנמל התעופה בדמשק ביום שני בלילה. בתיעוד ניתן לראות את המחסנים האיראניים, סוללת טילי SA-22 ומכ"ם JY-27 שהושמדו. מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל בסוריה עלה ללפחות 21, כך דיווח מוקדם יותר המרכז הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון. עוד דווח, כי מתוך ההרוגים, 15 אינם סורים ו-12 הם אנשי משמרות המהפכה של איראן. ששת האחרים הם אנשי המשטר וצבא סוריה. 
 

כאמור, חיל האוויר תקף אתמול לפנות בוקר מטרות של כוח קודס האיראני וסוללות נ"מ בשטח סוריה. התקיפה הלילית, שהגיעה בשלושה גלים, באה בתגובה לירי טילי קרקע־קרקע מתוצרת איראן, שיורט על ידי כיפת ברזל, לעבר אתר החרמון שעה שהיה עמוס במבקרים. האתר היה סגור אתמול למבקרים, עקב המצב הביטחוני המתוח, וצפוי להיפתח מחדש היום.



צילום: .imagesatintl




משטר אסד דיווח כי ההגנה האווירית הסורית ביצעה ירי אל עבר מספר "מטרות עוינות" והצליחה לפגוע בחלקן. מקור בכיר בצבא סוריה אמר לסוכנות הידיעות ספוטניק כי במהלך התקיפה הלילה יורטו 38 טילים שנורו לעבר מחסנים השייכים לאיראן ולחיזבאללה, ששימשו כיעדי התקיפה. הוא הוסיף כי התקיפה כללה ארבעה סבבי ירי טילים.



לטענתו, הצבא הסורי הבחין בימים האחרונים בתנועות חריגות של הצבא הישראלי בשטחי רמת הגולן, דבר שהוביל לשינויים בפריסת הכוחות באזור. הוא חשף כי מאז שעות הבוקר המוקדמות, בכירים בצבא הכינו את החיילים לכך שישראל תבצע מתקפה גדולה, כמו זו שהייתה במאי 2018.



עוד נמסר כי מטוס נוסעים איראני, שהיה בדרכו לנמל התעופה בדמשק, ביצע פניית פרסה ושב לטהרן במהלך התקיפה. לאחר הדיווח הסורי, אישרה רוסיה כי חיל האוויר הישראלי הוא העומד מאחורי התקיפה. במשרד ההגנה הרוסי ציינו כי מערכות ההגנה הסוריות בלמו את המתקפה. דובר צה"ל מסר כי "התקיפה נגד יעדי כוח קודס בוצעה בתגובה לשיגור טיל קרקע־קרקע שבוצע אמש על ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בצפון רמת הגולן. במסגרת הפעולה הותקפו מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס בסוריה, ובהן: אתרים לאחסון אמצעי לחימה, ובמרכזם אתר בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני".



עוד נמסר כי "במהלך התקיפה בוצע ירי של עשרות טילי קרקע־אוויר סוריים על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך נתקפו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות. התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי ניסיונות ההתבססות האיראנית בסוריה, ולסכנה שהם מהווים למדינת ישראל וליציבות האזורית".