עובד במרכז סיעודי שבו אישה במצב צמח ילדה לאחרונה תינוק, נעצר והואשם בתקיפה מינית, כך נמסר היום (רביעי) מהמשטרה במדינת פיניקס שבארצות הברית. האישה, בשנות ה-20 שלה, אושפזה במרכז הרפואי האסיאנדה לאחר שנכנסה למצב צמח בעקבות פציעה בשנת 1992. היא ילדה תינוק באחר הצהריים של ה-29 בדצמבר. 
דובר משטרת פיניקס סמל טומי תומפסון זיהה את החשוד במעשה כנתן סאתרלנד, בן 36, אדם שעבד במרכז הסיעודי מאז שנת 2011. "זה היה עובד, ולא אדם זר שעשה את דרכו לתוך המתקן", אמר תומפסון במסיבת עיתונאים. "אין לנו כל אינדיקציה שאנשים אחרים היו מעורבים, אבל שוב, זו חקירה מתמשכת". 
כזכור, הצוות הרפואי במקום לא שם לב כלל שהאישה בהיריון עד שהחלה ללדת. מקור בלתי רשמי מסר אז לתחנת KTVK כי המטפלים במרכז הסיעודי הבחינו בכך רק כאשר האישה החלה להיאנק, וגם אז לא הבינו בתחילה מה הבעיה. על פי ערוץ הטלוויזיה, המקור הוסיף כי התינוק שנולד בריא לחלוטין.

"אחת האחיות במקום יילדה את התינוק", אמר המקור. "האישה החולה צריכה טיפול מסביב לשעון ולאנשים רבים יש גישה לחדרה. לא הייתה לה שום יכולת להגן על עצמה במידה והותקפה מינית, ואפילו לא להעביר את המסר שהיא בהיריון". לדברי אותו מקור, בעקבות המקרה שונו הנהלים במרכז הסיעודי. "כרגע, אם גבר מהצוות רוצה להיכנס לחדר של אישה, הוא חייב שתיכנס איתו גם עובדת".