מחלקת המדינה האמריקאית הורתה הלילה (חמישי) הלילה לעובדי השגרירות בקראקס, שתפקידם אינו מוגדר כחיוני, לעזוב את ונצואלה. עוד נמסר בהודעת הממשל כי הם ממליצים לאזרחים המטיילים במדינה או מתגוררים בה, לעזוב במיידית - כל עוד ישנן טיסות מסחריות זמינות וסדירות בין המדינות. בתוך כך, נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הודיע כי מדינתו "תסגור את השגרירות בארצות הברית ואת כל הקונסוליות בה". הוא הוסיף בנאום שנשא כי הוא מסכים לנהל שיחות עם האופוזיציה, בתיווכן של מקסיקו ואורוגוואי, במטרה לפתוח את "המשבר הפוליטי" שהמדינה נמצאת בו.
המשבר הפוליטי והמהומות במדינה הדרום אמריקאית מעוררים עימות בין ארצות הברית לרוסיה. בכיר במשרד החוץ במוסקבה הזהיר אתמול את הממשל האמריקאי להימנע מהתערבות צבאית בניסיון להפיל את שלטונו של הנשיא ניקולס מדורו. בד בבד, הנשיא דונלד טראמפ הכריז כי "כל האפשרויות פרושות על השולחן", אם מדורו יפעיל כוח נגד האופוזיציה, לאחר שגוואידו, העומד בראש האסיפה הלאומית של ונצואלה וזוכה לאהדה ציבורית, הכריז על עצמו כנשיא בפועל, צעד שזכה בהכרתן של ארה"ב, קנדה ומדינות אחרות באמריקה הדרומית.
סגן הנשיא מייק פנס הסביר לאחר מכן כי ארה"ב מתכוונת להפעיל את "הלחץ הדיפלומטי והכלכלי שלה במלוא משקלו". עקב כך, הודיע מדורו על ניתוק היחסים עם ארה"ב, האשים את וושינגטון בעידוד הפיכה והורה לדיפלומטים האמריקאים לעזוב את המדינה תוך 72 שעות.

רוסיה, בעלת בריתו הקרובה של הממשל הסוציאליסטי בוונצואלה, מיהרה להתייצב לצדו של מדורו ולגנות את הניסיון להפילו. סגן שר החוץ סרגיי ריאבקוב הזהיר מפני התערבות צבאית אמריקאית במדינה ואמר: "זה יהיה תרחיש קטסטרופלי שיערער את יסודות ההתפתחות שאנו רואים באמריקה הלטינית". הסנאטור הרוסי פרנץ קלינטסביץ איים כי ארצו עשויה להגביר את שיתוף הפעולה הצבאי עם ונצואלה.
מדורו קיבל גם את תמיכתו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שהתקשר אליו ואמר: "אחי מדורו! תעמוד זקוף, אנחנו עומדים לצדך", בעוד משרד החוץ באנקרה הזהיר כי ההכרה של המדינות במנהיג האופוזיציה גוואידו עלולה "לגרום כאוס".
משרד החוץ של איראן, המנהלת יחסים קרובים עם המשטר בקראקס, האשים את ארה"ב בהתערבות בענייניה הפנימיים של ונצואלה. "ברגעים קשים אלה תושבי ונצואלה צריכים לעמוד חזקים מול האימפריאליזם האמריקאי", צייץ יו"ר הפרלמנט האיראני עלי לריג'אני.
בינתיים נמשך המתח בקראקס, ועד כה דווח כי 16 בני אדם לפחות נהרגו בעימותים בין תומכי האופוזיציה לתומכי מדורו. שר ההגנה של ונצואלה פדרינו לופז, הנאמן למדורו, הודיע כי החיילים אינם מכירים בניסיון ההפיכה וכי הם "מגינים על החוקה ועל הריבונות".