ארצות הברית תתחיל להחזיר מחר מהגרים שהגישו בקשה למקלט לעיר הגבול טיחואנה שבמקסיקו, כך עולה מדיווח שפורסם הלילה (חמישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח, המצטט גורם אנונימי בממשל המקסיקני, המהגרים יידרשו להמתין מעבר לגבול בזמן שהרשויות בארה"ב יבחנו את בקשות המקלט שלהם.
שתי המדינות מקיימות בתקופה האחרונה פגישות רבות, במטרה לבנות תוכנית להחזרת מהגרים המבקשים מקלט בארצות הברית, מעבר לגבול המשותף. במקסיקו הסבירו כי לא יקבלו לשטח המדינה מבקשי מקלט העומדים בסכנת חיים בשטחה. במשרד להגנה על המולדת בארצות הברית לא אישרו מתי תחל התוכנית, אך גורם במשרד הסביר כי המדיניות לא תחול על אוכלוסיות פגיעות וכן על קטינים שהגיעו ללא ליווי.
עם זאת, ישנו ספק רב שמא מקסיקו אכן תוכל לשמור על מבקשי המקלט בערי הגבול, שלעיתים קרובות אלימות יותר מהערים שמהם ברחו. כמו כן, לא ברור כיצד מקסיקו תטפל באלפי מבקשי המקלט, במשך החודשים ואפילו שנים שבמהלכן המקרים שלהם יידונו בבתי המשפט. חשוב לציין כי הגורם לזמן הדיונים הארוך הוא העובדה שכיום ממתינים כ-800 אלף תיקים פעילים העוסקים בנושאים הללו לדיון. 

התוכנית, שזכתה לשם "פרטוקול הגנה על המגרים", היא אחת מהאמצעים שננקטו על ידי הממשל האמריקאי, במטרה להקשות על מבקשי מקלט להיכנס לשטח ארצות הברית. טראמפ טען כי מערכת בקשות המקלט היא התעללות וציין כי מהגרים רבים משוחררים בארצות הברית, בעוד שהם ממתיים לתוצאות המשפט שלהם. 
כזכור, טראמפ דורש מהסנאט לאשר מימון של 5.7 מיליארד דולרים לבניית חומה בגבול עם מקסיקו. הדבר הוביל להשבתה חלקית של הממשל, שנמשכת כבר 34 ימים ושברה שיאים. הדבר גרם לכך שכ-800 אלף עובדי מדינה ממשיכים לעבוד, מבלי לקבל שכר. 
במהלך הלילה, נשיא ארה"ב אמר כי אם מנהיגי הסנאט, צ'אק שומר הרפובליקני ומיטש מקונול הדמוקרטי, יגיעו להסכמה סבירה בנוגע לסיום השבתת הממשל החלקית - הוא יתמוך בה. את הדברים אמר לאחר ששתי הצעות חוק לסיום ההשבתה כבר נפלו בסנאט. עם זאת, רשת CNN דיווחה כי בבית הלבן נערכים להכריז על מצב חירום לאומי בהנחה והמגעים ייכשלו.