חברת התעופה "אמריקן איירליינס" הורתה למשפחה יהודית דתייה ממישיגן לרדת ממטוס עליו עלתה בפלורידה ביום רביעי בלילה, לאחר שנוסעים התלוננו על ריח גוף רע שנודף מהם.



יוסי וג'ני אדלר ובתם בת 19 החודשים עלו לטיסה ממיאמי לדטרויט, כאשר אדם מצוות המטוס פנה לבני הזוג ואמר להם כי יש לחברת התעופה משהו למסור להם וכי הם מתבקשים לרדת מן המטוס. השלושה ירדו מן המטוס, השער נסגר ונציג חברת התעופה אמר לאדלר "אדוני, אנשים התלוננו שיש לכם ריח גוף'", סיפר אדלר ל- NBC News אתמול. אדלר סיפר שהוא השיב: "סליחה, אני צריך לחזור הביתה, אין לי ריח גוף". זה לא עזר למשפחה והם נותרו מאחורי שער העלייה למטוס.



"משפחת אדלר התבקשה לרדת מן הטיסה לאחר שמספר נוסעים ואנשי צוות התלוננו על ריח גוף רע שנדף מהם", אמר נציג של חברת "אמריקן איירליינס" בהצהרה. "החברה סיפקה למשפחה לינה וארוחות במלון והזמינה להם טיסה דטרויט יום למחרת."



יוסי אדלר, יועץ עסקי בן 36 מסאות'פילד, מישיגן, טען כי משפחתו הורדה מן המטוס מסיבות אנטישמיות. הוא השתמש בטלפון הנייד שלו כדי להקליט את הוויכוח שלו עם צוות הקרקע זמן קצר לאחר שהורידו את המטוס.



"יש סיבה אחרת, אולי דתית, בגללה אתם הורדתם אותנו מהטיסה. אין לנו ריח, בסדר? לאף אחד כאן אין ריח", נשמע אדלר אומר בסרטון שהקליט. רגעים ספורים לאחר מכן שאל איש צוות הקרקע את אדלר, "עכשיו אמרת לי מטעמים דתיים שאתה לא מתקלח, זה מה שאמרת?" אדלר השיב: "לא, אני מתקלח כל יום, אמרתי שאתה הורדת אותי מהטיסה בגלל מניעים דתיים, בגלל הדת שלי". אדלר ציין כי איש צוות הקרקע אמר לו: "אתם, היהודים הדתיים, לא מתקלחים". בתגובה ענה לו אדלר "זה מגוחך". בני הזוג ובתם התינוקת שבו לביתם כאמור, יום למחרת, שם המתינו להם שמונה ילדיהם הנוספים.