לאחר מעל חודש של שביתה: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ הכריז הערב (שישי) כי הגיע לסיכום עם מנהיגי הדמוקרטים על סיום השבתת הממשל, שהחלה ב-22 לדצמבר, למשך תקופה זמנית של כשלושה שבועות, שתסתיים ב-15 לפברואר. "הגענו להסכם לסיים את שביתת הממשל ולפתוח את הממשל הפדרלי", פתח טראמפ את דבריו, והתקבל במחיאות כפיים ארוכות.
 
"היו לי אלטרנטיבות חזקות מאוד, שלא רציתי להשתמש בהם ומקווה שלא אצטרך להשתמש בהם", הזהיר טראמפ. "אני רוצה להודות לכל עובדי המדינה, אתם אנשים פנטסטיים, פטריוטים מדהימים. רבים מכם סבלו כל כך הרבה, והמשפחות שלכם סבלו, אבל אתם עודדתם אותי להמשיך כי אכפת לכם כל כך מהמדינה שלנו ומביטחון הגבולות. אני מודה לכם, כל האמריקאים, אתם אנשים מאוד מיוחדים. אני גאה שאתם אזרחים של המדינה שלנו. כשאני אומר שנעשה את אמריקה גדולה שוב, זה לא יקרה בלעדיכם, אנשים גדולים".
 
"אדאג שכל העובדים, שלא זכו לשכר בעקבות השביתה, יקבלו את השכר המלא בהקדם האפשרי", אמר טראמפ. "אני מבקש ממנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונול, לשים את הצעה לסיום השביתה על השולחן מיידית. לאחר ימים ארוכים של מו"מ ודיאלוג, ראיתי כיצד הדמוקרטים והרפובליקנים מחליטים לשים את הפוליטיקה בצד ולשים את אמריקה לפני. הם מכירים בכך שגבולות בטוחים יהיו חלק חשוב מהפתרון".

לדברי טראמפ, ועידה משותפת של מחוקקים תיפגש לדיון בצורכי הביטחון של המדינה. "ב-21 הימים הקרובים אני מצפה לשיתוף פעולה, זו הזדמנות טובה לעבוד יחד עבור האומה שלנו. אנחנו יכולים להראות לכולם שאנחנו שמים את המדינה לפני השיקולים הפוליטיים, כדי להגן על בני העם שלנו. אם נעבוד יחד, רפובליקנים ודמוקרטים, אנחנו יכולים להגיע להסכם טוב".

"אנחנו לא צריכים 2,000 מייל של חומה מחוף לחוף", טען טראמפ. "מעולם לא הצענו את זה. יש לנו מחסומים טבעיים בגבול שטובים מספיק בשביל זה. אנו מבקשים לבנות חומה בצורה יותר במקומות מוגדרים מראש ומסוכנים במיוחד, שזוהו על ידי משמר הגבול כאזורים מרכזיים לחצייה בלתי חוקית של מהגרים וסמים".

לסיום דבריו, חזר טראמפ על אזהרתו כי במידה ולא יצליחו להגיע להסכם, הוא ישבית את הממשל בשנית או יכריז על מצב חירום בגבול הדרומי של המדינה. 

כזכור, הממשל בארה"ב היה מושבת במשך שבועות ארוכים לאור התעקשותו של טראמפ לכלול בתקציב את הסכום הנדרש על מנת לממן את הקמת הגדר בגבול עם מקסיקו. "זה מסוכן מאוד, סמים זורמים פנימה, סחר בבני אדם, כל כך הרבה בעיות שונות, כולל כנופיות. אנחנו לא רוצים אותן בארצות הברית, אנחנו לא רוצים אותם בארצנו", אמר טראמפ בהתייחסו למצב עם השכנה מדרום. בעקבות השבתת הממשל, במסגרתה לא קיבלו עובדי המדינה שכר, הייתה צפויה ארה"ב לנזקים כלכליים משמעותיים.

כזכור, טראמפ דורש מהסנאט לאשר מימון של 5.7 מיליארד דולרים לבניית החומה, שהייתה גם אחת מהבטחות הבחירות המרכזית שלו. הדבר הוביל להשבתה חלקית של הממשל, שנמשכת כבר מעל לחודש ושברה שיאים. הדבר גרם לכך שכ-800 אלף עובדי מדינה ממשיכים לעבוד, מבלי לקבל שכר.
בעבר, אמר נשיא ארה"ב כי אם מנהיגי הסנאט, צ'אק שומר הרפובליקני ומיטש מקונול הדמוקרטי, יגיעו להסכמה סבירה בנוגע לסיום השבתת הממשל החלקית - הוא יתמוך בה. את הדברים אמר לאחר ששתי הצעות חוק לסיום ההשבתה כבר נפלו בסנאט. עם זאת, רשת CNN דיווחה כי בבית הלבן נערכים להכריז על מצב חירום לאומי בהנחה והמגעים ייכשלו.