"רוסיה ואיראן אינן בנות ברית בסוריה", כך אמר אמש סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריבאקוב בראיון לרשת CNN. ריבאקוב הוסיף עוד כי רוסיה מחויבת לביטחונה של ישראל. דברים אלו נאמרים לאחר שבימים האחרונים דרשה רוסיה מישראל להפסיק את ההתקפות על הכוחות האיראניים בסוריה



"אנחנו בשום אופן לא מזלזלים בחשיבותם של הצעדים שיבטיחו ביטחון יציב וחזק לישראל", אמר עוד סגן שר החוץ בראיון, "הישראלים יודעים זאת, ארצות הברית יודעת זאת וכל השאר, כולל את האיראנים, הטורקים והממשלה בדמשק, זה בראש סדר העדיפויות של רוסיה".  



במהלך הראיון פנה סגן שר החוץ באופן ישיר בדבריו לישראל, ואמר: "בבקשה, אל תפחדו מהצל של עצמכם. אנחנו (רוסיה) לא האיום". כמו כן, בנוגע להתערבות הרוסית לכאורה בבחירות בארצות הברית, טען כי "אנחנו לא מנסים להתערב בעניינים פנימיים של ארצות הברית". 



ריבאקוב. צילום: רויטרס



כאמור, לפני מספר ימים הודיע משרד החוץ הרוסי כי תקיפות ישראל בשטח סוריה חייבות להיפסק, זאת על רקע הפצצת חיל האוויר בתחילת השבוע. "פרקטיקת התקיפות השרירותיות על מדינה ריבונית, במקרה הזה סוריה, צריכה להיפסק", אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה. 



לאחר התקיפה האחרונה בסוריה, בתחילת השבוע, דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, כי מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל בסוריה עלה ל־21 לפחות. עוד דווח כי מתוך ההרוגים, 15 אינם סורים ו־12 הם אנשי משמרות המהפכה של איראן. ששת האחרים הם אנשי המשטר וצבא סוריה.



בנוסף, דווח כי התקיפה גרמה לנזק הגדול ביותר למחסנים ולאתרים הצבאיים של משמרות המהפכה בסוריה מאז החלה ישראל לתקוף במדינה. המרכז לזכויות אדם מוסר כי מספר ההרוגים הגבוה יחסית וההרס הרב הם תוצאה של שלוש גיחות ההפצצה שביצעו מטוסי חיל האוויר, כפי שנמסר מצה"ל.