ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שבת) עם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, בעקבות אסון קריסת הסכר בדרום מזרח המדינה. נתניהו הציע לנשיא שישראל תשלח סיוע למקום האסון ותסייע בחיפושים אחר הנעדרים, ובולסונארו נענה להצעה. על פי הסיכום בין השניים, ביממה הקרובה תצא משלחת ישראלית עם ציוד חילוץ.



לאחר מכן, הודיע דובר צה"ל כי "בהמשך לשיחת ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו עם נשיא ברזיל, נערך צה"ל בשעה זו להוצאת משלחת סיוע לברזיל. מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, מוביל את הערכות צה"ל בנושא".


בינתיים, עובדי החילוץ הברזילאים סורקים ביממה האחרונה אחר מספר מוערך של כ-300 בני אדם שנעלמו לאחר קריסת הסכר בעיר בלו הוריזונטה. על פי מכבי האש הברזילאים, עד כה נמשו מהבוץ תשע גופות, בעוד 200 בני אדם חולצו בחיים. "למרבה הצער, בשלב זה הסיכויים למצוא ניצולים הם מינימליים, אנחנו צפויים רק לחלץ גופות", אמר רומיאו זימא, מושל מחוז מינאס ז'ראיס המלא במכרות כמו "וייל", המכרה בו אירע האסון.
 

 
שיעור ההרוגים צפוי לעלות בימים הקרובים באופן חד, על פי ראש עיריית ברומאדיניו הממוקמת ליד המכרה. עוד דווח, כי הסיבה לקריסת הסכר נמצאת עדיין תחת בדיקה ואינה ידועה. 
על פי הרשויות, כל הנעדרים במקום הם עובדים או קבלנים במכרה. כוחות החילוץ מיפו כעת ארבע נקודות בהן עדיין ניתן למצוא אנשיים חיים, כולל קפיטריה שנקברה תחת הבוץ, וכלבי חיפוש הוטסו למקום מריו דה ז'ניירו. 
 
  
בשטח, קרובי הנעדרים חוששים לגורלם ומביעים ייאוש מהמצב. רנאטו סימו דה אוליביירס חיפש בבתי חולים ובמשטרה את אחיו, שעובד במכרה במשך שש שנים, והיה נואש מחוסר מידע. "שמעתי על האירוע כשהייתי בעבודה, התקשרתי לאחי כמה פעמים אבל לא הצלחתי להשיג אותו. אנחנו אבודים, לא יודעים כלום".