לאיראן אין כוונה להגדיל את טווח הטילים שלה, אך היא ממשיכה לעבוד על טכנולוגיית הלוויין שלה כדי לשפר את דיוקם, כך אמר היום (שלישי) מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני. "לאיראן אין כוונה להגדיל את טווח הטילים שלה, אך אנו עובדים על הגדלת הדיוק של טווח הטילים שלנו", אמר שמחאני בכנס הלאומי לטכנולוגיות החלל באוניברסיטה למדע ולחלל.

"טילים מדויקים נמצאים בידיים החזקות של לוחמי ההתנגדות בעזה ובלבנון והם מוכנים לירות על ישראל אם היא תעשה מעשה טיפשות. ירי הטילים יכולים להפוך את החיים עבורם לגיהינום", תקף. שמחאני

הוא התייחס גם לפרשת גונן שגב ואמר: "אין בושה גדולה יותר ליישות הציונית, הטוענת שיש לה עליונות מודיעינית, מכך שאחד השרים שלהם הפך למרגל, ולחפירת מאות קילומטרים של מנהרות תחתה. המנהרות נחפרו בידיהם של לוחמי ההתנגדות בעזה ובלבנון".

בתוך כך, שר ההגנה האיראני אמיר חתאמי אמר לסוכנות הידיעות "תנזים" כי "יכולות הטילים של איראן לא נתונות למשא ומתן".

סגן נשיא איראן איסחאק ג'הנגירי הגיע אתמול לסוריה, לביקור בן יומיים. בכירים סורים מסרו כי במהלך הביקור יחתמו טהרן ודמשק על הסכמים בתחום ההגנה המשותפת והכלכלה. ואילו סגן מפקד משמרות המהפכה, הגנרל האיראני חוסיין סאלמי, אמר: "האסטרטגיה שלנו היא למחוק את ישראל מהגיאוגרפיה המדינית בעולם. אנחנו מכריזים כאן כי אם ישראל תיזום או תעשה מעשה שיביא לפרוץ מלחמה חדשה, זאת תהיה המלחמה האחרונה שלה, שתביא למחיקתה ולשחרור כל האדמות הכבושות". 
 
סאלמי הוסיף: "מעשי התוקפנות הרעים של ישראל לא יותירו לציונים בפלסטין אפילו בית קברות לקבור את המתים שלהם". זאת ועוד, השליח המיוחד של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לענייני סוריה, אלכסנדר לברנטייב, וסגן שר החוץ של רוסיה סרגיי ורשיינין נועדו אתמול עם מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם יחד עם בכירים נוספים במשרד החוץ. היום אמורים השניים להיוועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.
נשיא המדינה ראובן ריבלין התארח אמש בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) ואמר: "איראן צפויה להחריף את תגובותיה למדיניות הישראלית בצפון, בסוריה וגם בלבנון. האתגר האיראני אינו מתמצה בזירה הצפונית אלא נוגע לזירה הדיפלומטית העולמית". הנשיא הוסיף: "עליית מדרגה והסלמה מחד, סיבוכים ומורכבויות גוברים מאידך. אלו צמד המאפיינים המרכזיים של הזירה הביטחונית והפוליטית בשנה החולפת ובעתיד הקרוב".

"הנשיא התייחס בדבריו למעורבות האיראנית באזור ואמר: "יש הסבורים שהתוכניות האזוריות האיראניות נבלמו או עברו התאמה בגלל פעילות ישראל". 
עוד אמר ריבלין: "המשך הניסויים האיראניים בטילים בליסטיים ומזימות ההתנקשות היוצאות מטהרן הפכו זה מכבר לסלע מחלוקת ביחסי איראן עם מדינות האיחוד האירופי. בשיחותי עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בשבוע שעבר, עלתה לצד סוגיית לבנון, הסוגיה הזו. אני חש שהאירופאים הולכים ומתקרבים לתפיסתה של ישראל בדבר הסכנה הנשקפת מן המשטר באיראן".
 
גם ניצן אלון, אלוף במיל' המשמש כפרויקטור למאבק באיום האיראני, דיבר אתמול בכנס. לדבריו, "במידה רבה עצרנו את האיראנים בסוריה, בוודאי ביחס למטרות שלהם. באיראן, בשונה מישראל, יש ויכוחים פנימיים קשים סביב הפעולה בסוריה, וקיים סדק לגבי ההתבססות בסוריה והמחירים שהם משלמים. חלק מהתכלית המדינית שלנו היא להרחיב את הסדק כדי להביא להחלטה איראנית לסגת מסוריה".
 
מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף במיל' אמיר אשל, נשא דברים גם הוא. לדבריו, "החתימה הגבוהה של פעולת ישראל נגד איראן נועדה להניע את התהליך של יצירת לחץ מדיני רחב יותר על איראן, מה שמחייב הן מילים והן טילים. לא היכולת הצבאית של מדינת ישראל תוציא את האיראנים מסוריה. זה כרוך במאמץ מדיני ויש אחת שיכולה לעשות את זה - רוסיה". 
 
אשל המשיך וציין: "ההסלמה בדרך הנוכחית לא תביא להערכתי לעימות כולל, כי רוסיה לא תאפשר זאת. לישראל יש יכולת לפגוע קשות באסד, ורוסיה אינה מעוניינת בכך".