קוריאה הצפונית לא צפויה לוותר על היכולת הגרעינית שלה למרות הצעדים האחרונים המעידים כי היא פתוחה לפעולה כזאת, כך אמר היום (שלישי) ראש המודיעין הלאומי האמריקאי, דן קואטס. הערכתו באה בניגוד לעמדתו של הנשיא דונלד טראמפ, בעקבות הפסגה ההיסטורית שלו עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור ביוני בשנה שעברה.
קואטס אמר בעדות בפני ועדת המודיעין של הסנאט כי קוריאה הצפונית הפסיקה את התנהגותה הפרובוקטיבית הקשורה בנשק להשמדה המונית, לא ביצעה ניסויי גרעין למעלה משנה ופירקה חלק מהתשתית הגרעינית שלה. שליטה קים ג'ונג און "ממשיך להפגין פתיחות לפירוק הגרעין בחצי האי הקוריאני", אמר ראש המודיעין הלאומי.
"לאחר שאמרתי זאת, אנחנו כרגע מעריכים שקוריאה הצפונית תשאף להחזיק ביכולות הנשק להשמדה המונית שלה, ואינה צפויה לוותר לחלוטין על הנשק  שלה מפני שמנהיגיה בסופו של דבר רואים את הנשק הגרעיני כגורם קריטי להישרדות המשטר", אמר קואטס בסנאט. "הערכתנו מחוזקת בתצפיות של פעילות שאינה עולה בקנה אחד עם פירוק הגרעין".  

דונלד טראמפ וקים ג'ונג און. צילום: AFP
דונלד טראמפ וקים ג'ונג און. צילום: AFP


כזכור, טראמפ ייפגש בסוף חודש פברואר בפעם השנייה עם שליט קוריאה הצפונית קים, כך נמסר לפני כשבוע וחצי מטעם הבית הלבן, בסיום פגישתו של טראמפ עם ראש צוות המו"מ הצפון קוריאני, קים יונג צ'ול. טראמפ נפגש עם השליח הצפון קוריאני במשך כשעה וחצי, כאשר במהלך הפגישה דנו השניים על פירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני ועל מועד הפסגה השנייה. הבית הלבן מסר כי מיקום הפגישה הנוספת ייקבע בהמשך.