מזג האוויר שישפיע על עשרות מיליוני בני אדם היום (רביעי) ברחבי ארצות הברית צפוי להיות קר יותר מבקוטב הצפוני, כך לפי התחזיות. כרבע מהאוכלוסייה האמריקאית תחווה טמפרטורות מתחת לאפס במהלך היום, וכ-70 אחוזים יחוו ירידה דומה בטמפרטורות במהלך הימים הבאים. 
מזג האוויר הקר שנע ממערב למזרח כבר גרם למותם של שלושה בני אדם השבוע. הרשויות בארצות הברית קוראות לתושבים להתאסף בקבוצות, להישאר בפנים ולבדוק את מצבם של הקשישים והחלשים. 
במדינת מינסוטה מידות החום צפויות להגיע ל-56 מעלות מתחת לאפס - הטמפרטורה הקרה ביותר שתועדה בה מאז 1982. למעלה מ-2,700 טיסות בוטלו, בהן 1,550 טיסות אל ומהעיר שיקגו, בה הטמפרטורה עשויה להגיע ל-46 מעלות מתחת לאפס בשעות הבוקר. מימיהם של נהרות ואגמים בתחומי שיקגו קפאו כתוצאה ממזג האוויר.


משאיות נוסעות תחת שלג כבד בצפון דקוטה. צילום: רויטרס
משאיות נוסעות תחת שלג כבד בצפון דקוטה. צילום: רויטרס

 

מושל מדינת אילינוי, ג'.ב.פריצקר, הכריז על מצב חירום ואמר כי אפילו זמן קצר בחוץ עם עור חשוף יכול לסכן את החיים. "יש סיכון אמיתי של היפותרמיה וכוויות קור", אמר פריצקר. "אפילו חמש דקות של חשיפה עלולות להביא לתוצאות בריאותיות חמורות". 



"אלה תנאים מסוכנים מאוד שיכולים להביא לכוויות קור על עור חשוף בתוך פחות מחמש דקות במקומות בהם רוחות קרות יגיעו ל-50 מתחת לאפס", נמסר מהשירות המטאורולוגי האמריקאי. "הדבר הכי טוב לעשות הוא להגביל את זמן השהייה בחוץ".