לאחר 253 ימים, מנהיגי המפלגות בלבנון סיכמו היום (חמישי) על הקמת ממשלת אחדות חדשה. הממשלה החדשה תכלול את רוב הפלגים בלבנון, שניהלו משא ומתן על הרכבה מאז הבחירות ב-6 במאי אשתקד.

מזכ"ל ממשלת המעבר בביירות, פואד פליפל, אמר כי התקבלה התפטרותו של סעד אל חרירי שהוטל עליו להקים ממשלה חדשה. "היום מסתיים השבוע הראשון של החודש התשיעי להרכבת הממשלה. התקופה ארוכה מאוד", אמר חרירי בהודעה מארמון בעבדא. "מה שחשוב שהגענו להסכם לגבי הרכבת הממשלה, וחובה עלינו להודות לנשיא הרפובליקה מישל עוון על האמון, וכן להתנצל בפני הלבנונים".
 
ראש הממשלה החדשה חרירי הוסיף: "יכול להיות שלא היה צורך בעיכוב בהקמת הממשלה, ואני מדגיש כבר בתחילת הדרך, איך הממשלה תעבוד תוך שיתוף פעולה וסולידריות. ישיבת הממשלה הראשונה תהיה בשעה 11:00 בשבת הקרובה".

בממשלה החדשה יהיו 30 שרים, כאשר גסאן חאסבאני יהיה סגן ראש הממשלה, ג'מאל ג'ראח יהיה שר התקשורת וג'ובראן באסיל ימשיך לכהן כשר חוץ. חיזבאללה בחר בג'מיל ג'בק כשר הבריאות, ובכך הסיר את האמברגו שהטיל על הקמת הממשלה. מחמוד קמאטי, מבקעת הלבנון ישמש כשר לענייני הפרלמנט ומוחמד פניש, תושב דרום לבנון ישמש כשר לענייני ספורט וצעירים.
 
צירופם של אנשי חיזבאללה לממשלה החדשה, בא למרות אזהרות מצד ארה"ב ואירופה, שהפעילו לחץ על ממשלת המעבר בלבנון, ודרשו שהארגון השיעי הנתמך על ידי איראן לא יהיה חלק ממנה.