מנהיג האופוזיציה שהכריז על עצמו כנשיא ונצואלה, והוכר על ידי ארצות הברית ומדינות מערביות רבות אחרות כנשיא המדינה, חואן גוואידו, גילה היום (חמישי) כי סוכנים מיחידת משטרה מיוחדת וחשאית הגיעו לביתו בחיפוש אחר אשתו. אירוע זה מתרחש על רקע לחץ הולך וגובר על מנהיג האופוזיציה, שמנסה כידוע להשתלט על הממשלה הקיימת והנשיא הנוכחי, ניקולס מדורו. 

"אני אראה אותך כאחראי לכל איום על התינוק שלי, שהוא רק בן 20 חודשים", אמר גוואידו באירוע ציבורי, כשהוא פונה ככל הנראה לנשיא הונצואלי הנוכחי. לאחר נאומו הציבורי בו חשף את המקרה הוא עזב לביתו, כאשר ביקש ממספר דיפלומטים להתלוות אליו. בתוך כך, ארצות הברית התומכת בגוואידו הזהירה מפני "השלכות חמורות", במידה וממשלתו של ניקולס מאדורו תפגע בגוואידו. 

היום, צייץ בחשבון הטוויטר שלו הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, כי הוא דיבר עם "נשיא ונצואלה הזמני גוואידו". טראמפ כתב כי "בירכתי אותו על נטילת התפקיד באופן היסטורי וחיזקתי את תמיכת ארצות הברית במאבק של ונצואלה להחזיר לעצמה את הדמוקרטיה. יש הפגנות גדולות בכל ונצואלה נגד מדורו. הקרב על החופש החל". גוואידו עצמו אמר לניו יורק טיימס כי הוא קיים "פגישה סודית" עם אנשי צבא ונצואלה ובכירים ביטחוניים במדינה.

טראמפ. צילום: רויטרס


השבוע ישראל הצטרפה לארה"ב והביעה תמיכה באופן רשמי באופוזיציה בוונצואלה, בתגובה להצהרתו של ראש הממשלה בנוגע להכרה בו, הודה גוואידו לנתניהו ואמר: "לפני 74 שנים שוחרר מחנה הריכוז אושוויץ. והיום, בזמן שארצנו גם נלחמת על החופש שלה, אנחנו מעריכים ומוקירים את התמיכה של ראש הממשלה של ישראל, בנימין נתניהו".

לאחר הודעתו של נתניהו עלתה השאלה האם הוא קיבל את ההחלטה לבד, או התייעץ עם הגורמים המקצועיים במשרד החוץ, שבראשו הוא עומד. לאחר פניית "מעריב השבוע", במשרד החוץ העבירו את התגובה הבאה: "ההחלטה לתמוך באופוזיציה לא התקבלה בקלות, שכן היה חשש כי כ-6,000 יהודי ונצואלה עלולים להינזק מהחלטה כזאת". על כך אמרו גורמים במשרד החוץ: "עקבנו אחרי התהליכים, שוחחנו עם גורמים בינלאומיים, התייעצנו עם גורמים ומנהיגים יהודים בוונצואלה".