האפיפיור פרנציסקוס ביקר היום (ראשון) בנסיכות במפרץ, איחוד האמירויות, בהזמנתו של יורש העצר, הנסיך שייח' מוחמד בין-זייד. מטרת הביקור, על פי הסיכום בין הצדדים הוא חיזוק הדיאלוג בין הדתות - נצרות ואיסלאם. 



בביקורו, הפך פרנציסקוס לאפיפיור הראשון שמבקר בחצי האי הערבי, שעות ספורות לאחר שפרסם את אחת ההטפות המשמעותיות ביותר שלו על מלחמת האזרחים בתימן, בה לבין-זייד יש חלק משמעותי בתמיכה הצבאית בעימות. זמן קצר לאחר שהגיע לאבו-דאבי, האפיפיור אמר כי הוא עוקב אחרי המשבר ההומניטרי בתימן בדאגה רבה. פרנסיס אמר כי יעזור לשלוח עזרה למיליוני הרעבים באזור, ויפעל להשיג שלום אזורי.



"הבכי של הילדים האלו וההורים שלהם מגיע עד לאלוהים", אמר לאלפי מאמיניו בכיכר סיינט פיטר בותיקן, בדרשת יום ראשון הקבועה שלו. "הבה נתפלל, מכיוון שאלו ילדים והם גוועים וצמאים, אין להם תרופות והם בסכנת מוות", אמר לפני שעלה לטיסתו למפרץ.

תחנות טלוויזיה רבות ברחבי העולם הראו תמונות של פרנציסקוס מתקבל בברכה בהגעתו על ידי הנסיך הערבי, שליווה אותו לפגישתו הראשונה באמירויות עם שייח' אחמד אל-טייב, האימאם הראשי של מסגד אל-זהאר המצרי. שניהם ייפגשו רשמית עם פרנסיס ביום שני.