חמאס דורש ערבות של האום בתמורה להשגת רגיעה עם ישראל, ולכן נערכה בסוף השבוע פגישה משולשת, שאותה כינה מנהיג הארגון, אסמעיל הנייה, כ"חסרת תקדים", יחד עם אנשי המודיעין המצרי ועם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב. על פי הדיווח בעיתון הלונדוני "אל ערבי אל ג'דיד", בפגישה, שבה השתתפו גם הנייה עצמו, מלדנוב ובכיר המודיעין המצרי אחמד עבד אל-חאלק, יחד עם מנהיג חמאס ברצועה יחיא סנוואר, הוגשו לארגון השולט ברצועה ערבויות חדשות.



מדובר במפגש הראשון שנערך בהשתתפות שני גורמים - אחד בינ"ל והשני מצרי, המעוניינים זה תקופה ארוכה להשיג רגיעה ברצועה. מקורות מסרו לעיתון שחמאס דרש ערבות של האו"ם לכל מה שקשור להבטחות לרצועת עזה, זאת במטרה לחייב את הצד המצרי לקיים את ההבטחות שלו, לאור העובדה שקהיר לא מילאה אחר חלק מההתחייבויות שהציעה לרצועה בעבר.



בין היתר המצרים התחייבו להשאיר את מעבר רפיח המחבר בין רצועת עזה לחצי האי סיני, פתוח, למרות עמדתה הקודמת לא לפתוח אותו, אלא בנוכחות הרשות הפלסטינית, שכזכור הסיגה את כוחותיה מהמקום. בנוסף, התחייבה קהיר להכניס חומרים שנכנסו מהמעבר המסחרי עם מצרים לפני שנתיים, וגם כאן המהלך נמנע חלקית בשל המתיחות בין חמאס לפתח.



שליח האו"ם התחייב בפני חמאס להסיר את התנאים הישראלים החדשים הקשורים במענק הקטארי כדי לכסות את משכורות הפקידים של ממשלת עזה לשעבר. זאת לאחר שהארגון סירב למה שכינה "סחיטה ישראלית" הקשורה למענק.



יש לציין כי אתמול הגיעו ראשי חמאס והג'יהאד האסלאמי למרתון של ישיבות עם המודיעין המצרי בקהיר, במטרה להשיג רגיעה של ממש עד צעדות השיבה של יום שישי ובכלל. הבוקר אמר הבכיר בחמאס, עיזת א-רישק, כי משלחת חמאס בקהיר בהנהגת הנייה תיוועד היום עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל והצוות האחראי על התיק הפלסטיני במודיעין, וזאת כדי לדון ביחסים הבילטרליים ובהתקדמות הסוגיה הפלסטינית. בנוסף הם ידונו ברגיעה והפיוס הפנים פלסטיני.



מקורות ברצועה אמרו לעיתון הלבנוני אל אחבר, כי בג'יהאד האסלאמי מקשיחים עמדות לגבי הרגיעה עם ישראל. על פי הדיווח, בארגון אמרו למצרים כי שקט ייענה בשקט, ולכל תוקפנות ישראלית תהיה תגובה מוחצת. המקורות אמרו כי גם בחמאס יודעים על הכיוון של הג'יהאד האסלאמי, שמסרב להיכנע ל"סחטנות הישראלית".



בינתיים בשטח, מקורות פלסטיניים דיווחו כי סירות חיל הים הישראלי ירו אש לעבר סירות של דייגים פלסטינים מצפון לעיר עזה. איש לא נפגע.