חברת התעופה "גרמניה איירליינס" (Germania) הגישה בקשה לפשיטת רגל בעקבות בעיות כלכליות, כך הודיע היום (שלישי) מנכ"ל החברה, קרסטן בלקה. החברה, שבסיסה בברלין, ביטלה את כל הטיסות, ביניהן גם אלו היוצאות מישראל ונוחתות בה - אחת מהן הייתה אמורה להמריא הבוקר ב-05:30, ואחת הייתה אמורה להמריא היום בשעה 14:05 לכיוון דיסלדורף. לחברה טיסה שהייתה אמורה לצאת מהעיר דיסלדורף לנתב"ג בוטלה גם היא, וכרגע נראה כי אין לנוסעים כל פתרון. זאת, לצד עשרות רבות של טיסות מתוכננות אחרות בקו ישראל-גרמניה בימים הקרובים.


בקבוצות הפייסבוק של הטסים לברלין, "ברלין למטיילים" ו"ברלין שלנו", ניכרת אי וודאות רבה בקרב אלו שהזמינו כרטיסי טיסה עם חברת התעופה וכעת לא יודעים מה עליהם לעשות והאם יקבלו את הכסף חזרה. נוסעים רבים המליצו מניסיון עבר לפנות לחברות האשראי השונות, ומסרו כי ייתכן והם יסכימו לביטול העסקה היות והמוצר (הטיסה) לא סופק. אחת הנוסעות, שהייתה אמורה לעלות על הטיסה מנתב"ג ב-05:30, כתבה: "הגענו ולא האמנו! כשהגענו לנציגים אמרו שהטיסה הועברה למחר באותה שעה וזו ממש הטעייה. מישהו מהנוסעים בדיוק קרא שהחברה בפשיטת רגל. קנינו כרטיס בעמדת הדקה ה-90 לפרנקפורט ומשם לברלין".
 
נוסעת אחרת, שנתקעה בשדה התעופה טגל בברלין, כתבה כי "אנחנו בטגל, עברנו בידוק וביטלו לנו את הטיסה. הם לא נתנו לנו מידע מעבר לזה. מה אנחנו אמורים לעשות? יש פה בסביבות 50 ישראלים". לאחר מכן, הודיעה הנוסעת כי "הישראלים כולם התפנו משדה התעופה היות ונכנסו כבר שוטרים גרמנים ורצינו להימנע מאי נעימות. כולם התפזרו למלונות, על חשבוננו. ביקשו מאיתנו לשמור קבלות, חלק הזמינות טיסות חלופיות ואנחנו לא יודעים יותר מדי לגבי מחר".
 
 
 
בעוד חברת הלואו-קוסט מבקשת מהנוסעים שהיו אמורים לטוס עמה בימים הקרובים ליצור קשר עם סוכני הנסיעות שלהם בנוגע להסדרים חלופיים, לאנשים שקנו את הכרטיס ישירות ממנה אין כל פתרון. "לצערנו, אין לנו שום דרך לספק טיסות אלטרנטיביות", נמסר מהחברה. 

לטענה בלקה, פשיטת הרגל הגיעה בעקבות "נסיבות בלתי צפויות" לפשיטת רגל, ביניהן עליית מחירי הנפט, ירידת ערך היורו מול הדולר ועלויות תחזוקה גבוהות מהצפוי. מאזנה השלילי של החברה הוביל אותה להבנה כי אין מנוס אלא ללכת לפשטת רגל. בלקה התנצל בפני הנוסעים ושיבח את עובדי החברה על "עבודתם האיכותית, אפילו בשבועות המתוחים שהיו לנו". יש לציין, כי עובדי החברה טרם קיבלו את המשכורות של חודש ינואר. 
כזכור, באוקטובר 2017 הודיעה חברת תעופה גרמנית נוספת, "אייר ברלין", על הפסקת כל טיסותיה, והודיעה לכל עובדיה כי עליהם למצוא מקומות עבודה חלופיים. טיסות החברה, שהוכרזה כפושטת רגל כבר בספטמבר 2017, הפסיקו לפעול החל מה-28 לאוקטובר.  החברה הפעילה שתי טיסות יומיות בקו ברלין-בן גוריון, וקיימה בשלב מסוים גם טיסות בין ישראל וקלן ומינכן.