סרגיי לברוב, שר החוץ הרוסי מסר היום (רביעי) כי רוסיה תצא מהסכם האמנה נגד טילים גרעיניים לטווח בינוני (INF) בתוך שישה חודשים, כתגובה לפרישתה של ארצות הברית ליציאה מההסכם. לברוב טוען כי "הפרישה מההסכם היא סימטרית להחלטתה של ארה"ב".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין אמר בסוף השבוע כי רוסיה השעתה את מחויבותה להסכם מתקופת המלחמה הקרה אחרי ההכרזה בוושינגטון כי יפרשו מההסכם בתוך חצי שנה, אלא אם רוסיה תשים סוף למה שכינו בוושינגטון כ"הפרות של הסכם 1987". במוסקבה מכחישים הפרות של ההסכם המדובר.

בתוך כך, סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, אמר באוגוסט האחרון כי מוסקבה מוכנה לשוחח על הנשק האסטרטגי החדש שלה עם וושינגטון, אף על פי שארצות הברית לא לקחה חלק וחתמה על אמנת בקרת הנשק של ה-INF.

ריבקוב הוסיף כי ארצות הברית אף הפרה את אמנת הפחתת הנשק האסטרטגי, מעין הסכם נשק דו צדדי, באמצעות מודרניזציה של הנשק שלה. בתוך כך אמר בכיר בממשל האמריקני כי הניסיון של רוסיה לפתח מערכת נשק המבוססת על לייזר להשמדת לווינים - מעורר דאגה.

כזכור, החל מאוקטובר 2018, התרבו הפרסומים על כוונתו של ממשל טראמפ לפרוש מההסכם שנחתם בין שתי המעצמות בתום המלחמה הקרה בשנת 1987. ההסכם מבסס את ויתורן של רוסיה וארה"ב מהחזקה של טילים בעלי יכולת נשיאה של ראשי נפץ גרעיניים לטווח קצר עד בינוני.