נראה כי איראן ניסתה לשגר בימים האחרונים לוויין נוסף לחלל, זאת למרות הביקורת של ארה"ב לפיה תכנית החלל שלה מתמקדת למעשה בפיתוח טילים בליסטיים, כך עולה מתמונות לוויין שפורסמו הבוקר (חמישי). איראן הכחישה את הטענות.

בתמונות שפורסמו ביום שלישי האחרון על ידי חברת DigitalGlobe שבקולורדו, ארה"ב, צולם טיל שהוצב במרכז החלל על שם חומייני, במחוז סאמנן שבמדינה. בתמונות נוספות שצולמו ביום רביעי, לעומת זאת, הטיל לא מופיע, ובמקום שבו היה נראים סימני שיגור. 
ארצות הברית טוענת כי פעולות איראן מהוות הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, הקוראת לאיראן לא לבצע כל פעולה הקשורה לטילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראש נשק גרעיני.

הרפובליקה האסלאמית, שלטענתה אינה מעוניינת בפיתוח נשק גרעיני מזה זמן רב, ממשיכה בשיגור הלוויינים שלה ומבצעת ניסויים בטילים. לדבריה, מדובר בצעדים שלא מפרים את החלטות האו"ם.
במהלך העשור האחרון שיגרה איראן מספר לוויינים קצרי טווח, ובשנת 2013 אף שיגרה קוף לחלל. טהראן מדווחת בדרך כלל על הישגי החלל שלה בחודש פברואר, במהלך יום השנה לציון המהפכה האסלאמית שהתרחשה ב-1979. השנה היא תציין את יום השנה ה-40 למהפכה, על רקע לחץ הולך וגובר שמופעל עליה מצד ארה"ב, תחת הנהגתו של הנשיא דונלד טראמפ.