הפנטגון הודיע כי הוא מתכנן להוציא את כל הכוחות האמריקאים מסוריה עד סוף אפריל, כך פורסם הלילה (בין חמישי לשישי) בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". כמו כן, ככל הנראה בארה"ב מתכננים להוציא חלק משמעותי מהכוחות הצבאיים כבר עד אמצע מרץ. נסיגת הכוחות צפויה להתרחש על אף שממשלו של הנשיא, דונלד טראמפ, עוד לא הוציא לפועל תכנית מסודרת להגנת הכורדים מפני התקפה על ידי הכוחות הטורקים בעת יציאתם. 



כזכור, בחודש שעבר דווח כי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, החליט להאריך את הזמן המוקצב לנסיגתם המוחלטת של הכוחות מ-30 יום לארבעה חודשים. על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס" הדבר שגרם לטראמפ לשנות את דעתו באשר לפרק הזמן המוקצב לנסיגה הוא ביקור הפתע שערך שבוע לפני כן בעיראק. 



מומחים צבאיים מסרו אז כי על מנת לבצע נסיגה מסודרת ובטוחה הם זקוקים לפרק זמן של כ-120 יום, שהם כארבעה חודשים. הם ציינו כי יש להחליט איזה ציוד יועבר למקום אחר, ואיזה יישאר לשימוש בעלות הברית, וכן איזה מהציוד ייהרס כדי להשביתו ולמנוע את נפילתו בידי הסורים, הרוסים והאיראנים.



עם זאת, גורמי ממשל אמרו לרשת ABC כי קצב הנסיגה יהיה ככל הנראה איטי בהרבה מזה שטראמפ דיבר עליו בהתחלה. לדברי שניים מהם, התוכנית שתוצג לפיקוד של הצבא כוללת תהליך נסיגה שיימשך מספר חודשים. לדברי גורמים אמריקאים, שיקול מרכזי שיעמוד בפני המתכננים הצבאיים האמריקאים, המרכיבים את תוכנית הנסיגה של סוריה, הוא ההגנה על הכוחות האמריקנים בעת ביצוע הנסיגה.