יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, אמר בשיחה לעוזר בכיר בשנת 2017 כי הוא "יתקע כדור" בעיתונאי ג'מאל חשוקג'י, אם לא יחזור לממלכה ויפסיק למתוח ביקורת על ממשלת סעודיה, כך דווח הלילה (בין חמישי לשישי) ב"ניו יורק טיימס". השיחה הזו שהגיעה לידיעת סוכנות המודיעין האמריקאית, היא הראיה המפורטת והברורה ביותר עד כה לכך שהנסיך שקל להרוג את חשוקג'י זמן רב לפני שנרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. 



השיחה נותחה לאחרונה על ידי גורמי המודיעין במטרה למצוא הוכחה לזהות האחראיים למותו של חשוקג'י. השיחה התקיימה בין הנסיך לבין עוזרו, טורקי אלדחיל, בספטמבר 2017, כאשר פקידי הממלכה החלו לקבל התרעות על הכתבות הביקורתיות שפרסם חשוקג'י עבור ה"וושינגטון פוסט", ודנו באופציות האפשריות להחזירו אל סעודיה. 



בשיחה כאמור נשמע הנסיך אומר כי אם לא יצליחו לשכנע את חשוקג'י לחזור לסעודיה, יש להחזירו בכוח. כמו כן הוסיף הנסיך כי אם אף אחת משתי האופציות האלו לא תעבוד, הוא ירדוף אחריו עם "קליע". מומחי המודיעין האמריקאים ציינו כי ייתכן והנסיך לא התכוון לביטוי פשוטו כמשמעו, אלא השתמש בו כמטפורה המדגישה כי אכן הייתה לו כוונה להרוג את העיתונאי במידה ולא יחזור לסעודיה. 



חשוקג'י. צילום: רויטרס



כזכור, ממשלת סעודיה הכחישה פעמים רבות כי ליורש העצר הסעודי יש קשר כלשהו למות העיתונאי, שנרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול באוקטובר השנה. מקור המעורב בפרטי החקירה מסר כי חשוקג'י נכנס לשגרירות במחשבה שהגיע לאסוף את המסמכים שיאפשרו לו להתחתן עם ארוסתו הטורקית שחיכתה לו בחוץ.



אולם, חשוקג'י זיהה כמעט מיד את אחד האנשים שקיבלו את פניו ושאל אותו מה הוא עושה שם. קול שמזוהה כמאהר עבדול-עזיז מוטארב, איש מודיעין סעודי המכיר את חשוקג'י מהעבר ונחשב מקורב ליורש העצר מוחמד בן סלמן, אמר לחשוקג'י: "אתה חוזר". חשוקג'י בתגובה ענה לו כי "אתה לא יכול לעשות את זה, אנשים מחכים בחוץ". לאחר מכן, נשמע קול מאבק ונראה כי מספר אנשים אחזו את חשוקג'י בחוזקה, ובתוך שניות ספורות הוא החל להיאבק על נשימותיו האחרונות.



במהלך האירוע המזעזע, נאבק חשוקג'י בקבוצת האנשים שניסתה להרוג אותו, תוך שהוא מתחנן בפניהם ואומר "אני לא יכול לנשום, אני לא יכול לנשום, אני לא יכול לנשום". בתמלול האירוע צויין כי לאחר דברים אלו נשמע ריסוק גופו של חשוקג'י בידי מסור, כאשר הרוצחים מציעים לשמוע מוזיקה על מנת שלא לשמוע את הרעש. על פי התמלול, חשוקג'י צרח והתנשף בזמן שגופו בותר, ואחד המתנקשים הציע לחברו: "שים אוזניות, תקשיב למוזיקה כמוני".