מאות בני אדם הגיעו הלילה (שיבת) לכיכר רבין בתל אביב ולכיכר ציון בירושלים בעקבות רצח אורי אנסבכר ז"ל על ידי פלסטיני בעין יעל בבירה, וקראו לממשלה לפעול בצעדים קשים יותר נגד הטרור. הקולות בכיכר ציון נעו בין זעם כלפי הפלסטינים ואכזבה מהממשלה. לכיכר רבין הגיעו אנשי ימין קיצוני כחבר הכנסת לשעבר ויו"ר תנועת "זהות" משה פייגלין, חבר הכנסת מהליכוד אורן חזן ששמו נקשר למעבר לעוצמה יהודית לאחר שלא השתבץ במקום ריאלי בפריימריז האחרונים במפלגה ויואב אליאסי, "הצל".
דניאל, שנכח בהפגנה בכיכר ציון אמר: "אנו באים לחבק הם ובאים להרוג, זה כל כך מצמרר". רן הוסיף: "צריך להביא עונש מוות ולהעיף את המשפחות שלהם. אנו חוזרים כל הזמן לאותו סיטואציה , צריך לחסל כל המחבלים. החיילים שלנו מפחדים מהמחבלים בגלל אזריה". יונה מאפרת הפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה ואמר כי "ביום הזכרון כולם אמרו שלא יהיו עוד פיגועים. אנו מצפים מהממשלה לעמוד בזה". מיכל בירושלים הצטרפה לקריאה ואמרה "הממשלה חייב לעשות משהו, פיגועים קורא כל הזמן אולי דיי כבר".


ההפגנה בכיכר רבין. צילום: אבשלום ששוני
ההפגנה בכיכר רבין. צילום: אבשלום ששוני



שקד ספיר, חברתה לשירות לאומי של אורי ספדה לה בפוסט ששותף בקבוצות פייסבוק רבות: "אורי אני כותבת את זה בכאב לב ועצב גדול, זה בכלל לא נתפס שאני בכלל צריכה לכתוב ככה לחברה, לאורי, הלב שלי כואב, מוזר לי לדבר על אורי מלשון עבר. שהיא- אורי לא כאן. בא לי לשתף שאורי רק רצתה לעשות טוב בעולם, לעזור לאחרים לעזור להם להתפתח. אורי עשתה הרבה טוב לחברה, לחברות ולמשפחה שלה".
"הבנתי שאני רוצה שהיא תהיה חברה שלי השנה, ועם הזמן הבנתי כמה שאני רוצה אותה חברה לחיים. לאורי ולי תמיד היה דיבור אמיתי וכנה, היינו יושבות ביער ומדברות זה היה חצר האחורית שלנו, של הבית שלנו. זה המקום שבוא טיילנו וחיפשנו עקבות של בעלי חיים, תמיד אהבנו ללכת אליו מקום יפה, אורי אהבה ללכת ליער ליפני העבודה עם הקבוצה שלה. היער היה מקום עם מלא חיים. ועכשיו הוא המקום ששם אורי נלקחה מאתנו".
"אורי, הייתה דוגמה מאוד גדולה ומשמעותית בשבילי. קשה לי לרשום הייתה, זה לא הגיוני! זה לא! אני מפחד להתגעגע אליך, לקום בבוקר ולא לשמוע אותך אומרת לי שלום עם חיוך רחב וחיבוק אוהב. אורי את חלק מהלב שלי יש לך מקום מאוד גדול בלב. אני רוצה לעשות משהו גדול לזכרה להמשיך את דרכה עם כל הכלים שהיא הביאה לי ולסובבים אותה, החיבור של אוכלוסיות שונות זאת הייתה העבודה שלנו ביעלים".