במהלך הלילה אבד הקשר עם כמה פלסטינים שהיו בתוך אחת ממנהרות ההברחה בין מצרים לרצועת עזה. אחרי שעות ארוכות של חיפושים הרוב חולצו בשלום אבל שניים, השוטר עבד אל-חמיד אל-עאכר בן ה-39 וסובחי אבו קירשין בן ה-28, מתו משאיפת גז במהלך ניסיונות חילוץ מהמנהרה. הפלסטינים טוענים כי הגז ממנו מתו השניים, הוחדר למנהרה על ידי הצבא המצרי.



בתוך כך, בלוני התבערה שבים ומאיימים להצית את השדות בעוטף הנגב. הפלסטינים דיווחו אמש כי כמה בלונים שוגרו מג'בליה לכיוון ישובי עוטף עזה.
פלסטיני נפגע מירי צה"ל במהלך עימותים עם כוחותינו ממזרח לג'בליה, שהתחדשו אמש בצפון רצועת עזה. עוד דווח כי צלפים של צה"ל ירו לעבר "מחנה השיבה" שממזרח לחאן יונס. על פי מקורות פלסטיניים, מתפרעים הבעירו צמיגים והשליכו רימוני הלם לעבר חיילי צה"ל.
 

אירועים אלה הגיעו יומיים לאחר הפגנות יום השישי שאליהן הגיעו כ־7,000 מפגינים שזרקו מטענים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל סמוך לגדר המערכת. הפלסטינים דיווחו כי כתוצאה מאש צה"ל נהרגו חסן איאד שלבי בן ה־14 ונער נוסף בן 18. 
זה יותר משנה מגיעים הפלסטינים להפגנות אלימות בגבול הרצועה, שבשיאן הגיעו לעימותים כ־100 אלף בני אדם שיידו לעבר כוחות צה"ל אבנים, מטענים ופעמים רבות גם ירו באש חיה. המפגינים קוראים להסרת המצור על רצועת עזה ולמימוש זכות השיבה לישראל.

בחודשים האחרונים החלה ישראל לאפשר לקטאר להעביר מיליוני דולרים לרצועת עזה במקום הכספים שהרשות הפלסטינית הייתה אמורה לשלם, מהלך שצמצם את נפח ההפגנות אך לא הביא להפסקתן.