קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מתחה היום (שבת) ביקורת חריפה על מדיניותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. הקנצלרית, שנאמה בוועידת מינכן לביטחון שנפתחה במהלך סוף השבוע, תקפה את הנשיא האמריקאי בנוגע לצעדיו הצבאיים והכלכליים. "נסיגת ארצות הברית מסוריה מהווה סכנה", אמרה מרקל.

הקנצלרית הוסיפה בדבריה בוועידה: "אני רואה את תוכנית הטילים של איראן, אני רואה את איראן בסוריה ומעל הכל אני רואה את איראן בסוריה".




"כיצד ייתכן שתעשיית הרכב הגרמנית היא איום על הביטחון הלאומי האמריקאי בזמן שב.מ.וו מייצרים הכי הרבה מכוניות בצפון קרוליינה", עקצה הקנצלרית את טראמפ, "אנחנו גאים במכוניות שלנו וכך צריך להיות, אפילו שהרבה מכוניות המייצרות בארצות הברית מיוצאות לסין".

מרקל הגנה בדבריה על החלטת מדינות אירופה להישאר בסכם הגרעים עם איראן, ממנו ארצות הברית פרשה וציינה כי מדובר בעוגן המאפשר למערב להפעיל לחץ על איראן.

מרקל נואמת בוועידה. צילום: רויטרס


סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, נאם לאחר מרקל בוועידה והתייחס בדבריו להסכם הגרעין עם איראן. "איראן היא תומכת הטרור מספר אחת בעולם. הגיע הזמן שהשותפות שלנו באירופה יפסיקו לחתור תחת הסנקציות שהטיל הממשל האמריקאי על טהרן", אמר. פנס התייחס לנסיגה הצפויה של ארה"ב מסוריה, וציין: "נמשיך להפגין נוכחות גבוהה במזרח התיכון ולרדוף את דאעש".