המועמדת של הנשיא דונלד טראמפ, לתפקיד שגרירת ארצות הברית באו"ם, הת'ר נאורט, הודיעה הלילה (בין שבת לראשון) כי היא מוותרת על המינוי. נאורט אמרה בהצהרה של מחלקת המדינה כי פרשה מכיוון "שהחודשים האחרונים היו מפרכים עבור המשפחה שלי, ולכן זה לטובת המשפחה שלי. אני מוציאה את שמי". 



אומנם בהצהרתה נאורט לא פירטה על משפחתה, אך לדברי הוושינגטון פורסט, בעלה וילדיה של נאורט נשארו בניו יורק בזמן שהיא עבדה בוושינגטון. אדם שמכיר את הסיפור מקרוב אמר לרויטרס כי היא ופרשה משום שהמטפלת שהעסיקה עבדה ללא אשרת עבודה, זאת למרות ששהתה בארה"ב באופן חוקי. נאורט עוד לא הגיבה לטענה זו. הבית הלבן עוד לא הודיע מי יהיה המועמד הבא שיוצע עבור התפקיד באו"ם.



נאורט הייתה דוברת מחלקת המדינה כאשר טראמפ בחר בה לתפקיד השגרירה, ועבדה בעבר גם כמארחת עבור ערוץ החדשות של פוקס. היא הצטרפה לתפקיד מחלקת המדינה כדוברת באפריל 2017, שלושה חודשים לתוך ממשל טראמפ. בתחילת שנת 2018 היא נבחרה לתפקיד תת מזכירה לענייני ציבור ודיפלומטיה ציבורית.  



כעת נראה כי שגריר ארה"ב בגרמניה, ריצ'רד גרנל, לשעבר דובר ארה"ב, הוא זה שיחליף את נוארט כבעל מועמד לתפקיד שגריר המדינה באו"ם. גרנל היה דמות שנויה במחלוקת בגרמניה. ביוני האחרון הוא אמר בראיון לרשת חדשות ימנית כי "אני בהחלט רוצה להעצים את השמרנים בכל רחבי אירופה". מחוקקים גרמניים רבים ביקרו אותו בתגובה לאמירה זו.



גם כלפי נאורט נשמעו ביקורות על כך שנבחרה על ידי טראמפ לתפקיד השגרירה הבאה. הסנאטור הדמוקרטי, כריס מרפי, אמר בדצמבר השנה בתגובה לבחירה בה כי "ברור שהיא לא מתאימה לתפקיד הזה, אבל בימים אלה נראה כי ההסמכה החשובה ביותר היא שאתה מופיע על מסך הטלוויזיה של דונלד טראמפ". 



היילי במועצת הביטחון באו"ם. צילום: רויטרס


כזכור, השגרירה האחרונה של ארה"ב באו"ם הייתה ניקי היילי, שהחליטה לפרוש מתפקידה באוקטובר האחרון. היילי הגישה את התפטרותה כאשר על פי הדיווחים בארה"ב, הצוות הקרוב אליה הופתע ולא ידע על כך מראש. טראמפ הודה להיילי במסיבת עיתונאים משותפת ואמר כי היא חשובה לו מאד. היילי אמרה באותה מסיבת עיתונאים כי "המטרה שלי היא שאעזוב כשהכל יהיה במקום הנכון. צריך להיות חכם לזוז הצידה ולתת למישהו אחר לעשות את העבודה". 



פרישתה של נאורט מהמינוי מגיעה על רקע הודעתו של הנשיא טראמפ בשבוע שעבר כי בכוונתו להכריז על מצב חירום לאומי על מנת לממן את החומה בגבול ארצות הברית -מקסיקו, וזאת במטרה לעקוף את הקונגרס שמסרב לממן אותה. על פי טראמפ, בעזרת ההכרזה הוא יוכל לגייס עד לכשמונה מיליארד דולר לפרוייקט. 



"אנחנו עומדים לחתום ולהודיע על מצב חירום לאומי, וזה דבר נהדר", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן ביום שישי האחרון. טראמפ הוסיף כי הוא מודע לכך שהשאלה בנוגע לזכותו לעקוף את הקונגרס תיבחן בבתי המשפט, עד אפילו בית המשפט העליון בארצות הברית. אחרי הודעת הנשיא, נציגי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס ובסנאט תקפו את הנשיא, שלדבריהם פוגע בסמכויות הקונגרס, והודיעו כי בכוונתם להילחם בהחלטה.



טראמפ. צילום: רויטרס