מפלגת הלייבור, מפלגת השמאל הוותיקה בפרלמנט הבריטי, על סף משבר. כידוע, אחד סלעי המחלוקת הקשים ביותר בפוליטיקה הבריטית הוא תוכנית ה"ברקזיט" - תוכנית ההתנתקות של מדינות הפדרציה הבריטית מהאיחוד האירופי. חוסר ההסכמה מבית ומחוץ סביב הברקזיט, אפילו הביאו את בית הנבחרים הבריטי לכדי הצבעת אי אמון בראש הממשלה, תרזה מיי.
 
בסוכנות רויטרס פורסם היום (שני) כי שבעה מחוקקים מהאופוזיציה המשתייכים למפלגת הלייבור פרשו מתפקידם, בעודם מצהירים כי מנהיגות המפלגה סביב נושא ההיפרדות מהגוש האירופי הייתה כושלת, ולא הניבה תוצאות אפקטיביות. כמו כן, האשמות נוספות מצד חברי האופוזיציה הפורשים סביב אנטישמיות, בריונות תרבותית בתוך המפלגה "לא הותירה להם ברירה" אלא לפרוש.
 
קבוצת המחוקקים, המכנים עצמם לאחר הפרישה "הקבוצה העצמאית", כוללת את חבר הפרלמנט צ'וקה אומונה, שהיה מועמד בולט לראשות המפלגה, ולוסיאנה ברגר שבלטה בהתבטאויותיה נגד נטיית הלייבור לאנטישמיות. יו"ר הלייבור, ג'רמי קורבין אמר כי הוא מאוכזב מהחלטתם לעזוב את המפלגה.
 
"הלייבור שהצטרפנו אליו, האמנו בו והשתתפנו בקמפיין שלו הוא לא אותו לייבור. עשינו כל שביכולתינו כדי להציל אותו, אבל כעת הוא 'נחטף' על ידי פוליטיקה מכנית של השמאל הקיצוני" כך אמר חבר המפלגה, כריס לזלי במסיבת העיתונאים שכינסו הפורשים. "הוכחה נוספת לבגידה של הלייבור באירופה כעת חשופה לעיני כל. ההצעה לאפשר את הצעת הממשלה להעביר את הסכם הברקזיט מונעת שוב ושוב את מהציבור להגיד את המילה האחרונה".
 
שמות שבעת חברי הפרלמנט הפורשים: לוסיאנה ברגר, אנג'לה סמית', גאווין שוקר, צ'וקה אומונה, מייק גייפס ואן קופי.
 
כזכור, מפלגת הלייבור זכתה ב-262 מושבים בבחירות האחרונות בשנת 2017. ג'רמי קורבין מכחיש כי הוא איפשר את התפשטות תופעת האנטישמיות בתוך מפלגת הלייבור, ועשה מאמצים רבים כדי למגר אותה: "אני מאוכזב שחברי הפרלמנט האלו חשו כי אינם יכולים להמשיך לעבוד יחד עבור מפלגת הלייבור, שערכיה עודדו מיליונים להצביע לה בבחירות האחרונות בבריטניה".