ארצות הברית וקוריאה הצפונית שוקלות ברצינות להחליף ביניהן נציגים דיפלומטיים, כך מסרו היום (שני) מקורות לרשת CNN. הדיווח מגיע לקראת הפסגה השנייה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שתתקיים בווייטנאם בסוף החודש. 
טראמפ וקים נפגשו בסינגפור בשנה שעברה, ושני המנהיגים חתמו שם על הצהרה משותפת שכללה התחייבות מצד כל מדינה "לפתוח ביחסים חדשים בין ארצות הברית לרפובליקה הדמוקרטית של קוריאה בהתאם לרצון העמים של שתי המדינות לשלום ולשגשוג".
ההצהרה השאירה את הדלת פתוחה לחידוש מסוים של היחסים הרשמיים, והמקורות אמרו כי פיונגיאנג מצפה למחווה משמעותית מצדה של וושינגטון.

שני המקורות מסרו כי הצעד הראשון יהיה החלפה של נציגים דיפלומטיים. בצד האמריקאי, מספר דיפלומטים יישלחו להקים נציגות בקוריאה הצפונית, בהנהגתו של דיפלומט בכיר הדובר קוריאנית.

כזכור, הסכם דומה להקמת נציגויות בין שתי המדינות נחתם ב-1994 תחת ממשל קלינטון. ארצות הברית אף חכרה חלק מהנציגות הגרמנית בקוריאה הצפונית, ופיונגיאנג שקלה לשכור קרקע בוושינגטון. המשא ומתן הסתיים בשל מתיחות בעקבות הפלתו של מסוק אמריקאי שחדר לשטח המפורז בין שתי הקוריאות. 



כזכור, קוריאה הצפונית שחררה בשנה שעברה שלושה בני ערובה אמריקאים, ומאז הפסגה בסינגפור המדינה המבודדת השיבה גופות של חללים אמריקאים ממלחמת קוריאה ולא ביצעה ניסויי גרעין וטילים. עם זאת, המודיעין האמריקאי לא זיהה עד כה צעדים מצד פיונגיאנג לפירוק או הפחתת הארסנל הגרעיני שלה.