תקרית חריגה: ספינת מלחמה ספרדית הורתה לכלי שיט מסחריים לעזוב את מימי גיברלטר ונסוגה רק לאחר התערבות הצי הבריטי, כך טוען היום (שני) הממשל המקומי בטריטוריה הבריטית. ספינות מלחמה בריטיות נפרסו באזור בתגובה לתקרית, לפי דיווח בסקיי ניוז.

אנשי הצוות של הספינה הספרדית החמושה נשמעים בהקלטת אודיו אומרים ברשת הקשר כי על הספינות "לעזוב את המים הטריטוריאליים הספרדיים". לאחר שהספינות השיבו כי הן נמצאות במימי גיברלטר, הספינה הספרדית שוב הורתה להן להתפנות, לפי הדיווח. רשות הנמלים הבריטית בגיברלטר הורתה לספינות המסחריות להישאר במקומן. 

דובר בריטי בגיברלטר אמר כי פעולת הצי הספרדי הייתה "מטופשת" וכי היא הפרה את החוק הבינלאומי. "אלה שמשחקים משחקים מטופשים יכולים רק להטריד מפני שהם לא מקבלים את הריבונות הבריטית על המים סביב גיברלטר, שמוכרים על ידי העולם כולו. זה כנראה נובע מהקיצוניות בחלקים מסוימים של הקשת הפוליטית בספרד", אמר הדובר הבריטי.

שר ההגנה הבריטי גאווין ויליאמסון אמר בתגובה לתקרית כי הממלכה תגן תמיד על ריבונותה בגיברלטר. "תמיד נהיה שם להגן על הריבונות ועל האינטרסים הלאומיים של בריטניה", וויליאמסון אמר בפרלמנט על התקרית. כזכור, ספרד טוענת לריבונות על גיברלטר, והסכסוך על הטריטוריה התחדש לאחרונה בעקבות המשא ומתן בין בריטניה לאיחוד האירופי על הברקזיט.