מרכז "אל-מרסד" הסורי לזכויות אדם, שמושבו בלונדון, דיווח היום (שלישי) כי בין 50 ל-60 משאיות השייכות לקואליציה הבינלאומית, בראשות ארצות הברית, פינו את חמושי דאעש מתוך המטעים שבין הכפר אל-באגור לנהר הפרת בדרום מזרח פרברי דיר א-זור. על פי הדיווח, הקואליציה פינתה יחד עם חמושי ארגון "המדינה האסלאמית" ובני משפחותיהם וגם אזרחים.

עוד דווח, כי פינוי אנשי דאעש הוא חלק מעסקה שלא הוכרז עליה, שארצות הברית אמורה להכריז עליה מחר, במקביל להכרזה על סיום נוכחות אנשי הארגון בסוריה. בימים האחרונים דיווחה רשת CNN כי עשרות מלוחמי הארגון עברו את הגבול מסוריה לעיראק, כשבידיהם מיליוני דולרים. במקביל, דווח בעיראק על חילופי אש ליד הגבול עם אנשי "המדינה האסלאמית", וסיכול הסתננות של אנשי הארגון למחוז דיאלא.

משרד ההגנה העיראקי הודיע כי כוח של "אל-חאשד א-שאעבי", מיליציה שיעית המקורבת לאיראן, סיכל את ההסתננות ואף פגע בשני חמושים של ארגון "המדינה האסלאמית".  מקור ביטחוני אמר לערוץ "א-סומריה" העיראקי, כי "חטיבה 110 של המיליציה סיכלה את ניסיונות ההסתננות בכפר אל-עסאכרה באזור א-סעדיה, מצפון מזרח לדיאלא".

לוחמי "המדינה האסלאמית" צועדים בכפר אל-באגור שבסוריה. צילום: רויטרס
לוחמי "המדינה האסלאמית" צועדים בכפר אל-באגור שבסוריה. צילום: רויטרס

 

דובר משרד ההגנה בעיראק, חוסין חפאג'י, אמר כי "הפיצוצים האחרונים שגרמו למותם של שני אנשי ביטחון מצביעים על כך שארגון דאעש פועל בכמה ערים עיראקיות". הוא הוסיף, כי "אנחנו נמצאים במאבק מודיעיני מול הארגון, ורואים באזרחים חלק מהמלחמה המודיעינית נגד הארגון, ומצפים שהאזרחים יעבירו כל מידע שיש ברשותם לכוחות הביטחון". 

בוועדת הביטחון בפרלמנט העיראקי הודיעו כי "הצבא יהיה מוכן למערכה נוספת נגד ארגון המדינה האסלאמית, מאחר ורוב תקציב המדינה הועבר לענייני ביטחון".