נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ימנה את ג'פרי רוזן לתפקיד סגן התובע הכללי, כך נמסר הלילה (רביעי) מבכירים בבית הלבן. הוא שימש כסגן שר התחבורה ועבד באותו משרד שבו עבד שר המשפטים החדש, וויליאם בר. הוא צפוי להחליף את רוד רוזנשטיין, שפיקח על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות, וצפוי לפרוש מתפקידו בחודש הבא.
כזכור, בשנה שעברה דווח כי סגן התובע הכללי האמריקאי, רוד רוזנשטיין, "פעל" כדי להקליט בחשאי את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. ה"ניו יורק טיימס" דיווח על הדברים, לפיהם הדבר הוא חלק ממהלך להדיח את הנשיא. כאמור הוא הכחיש כי עשה זאת. "מעולם לא פעלתי או הוריתי להקליט את הנשיא וכל הצעה כי קראתי להדחת הנשיא היא שקרית לחלוטין", אמר רוזנשטיין לפי דיווח ב"דה היל".
הדיווח ב"טיימס" הסתמך על מזכרים שכתב ראש הבולשת בפועל דאז, אנדרו מקייב, בשנה שעברה, לאחר שיחות שקיים עם רוזנשטיין. מקייב פוטר על ידי משרד המשפטים בחודש מרץ, לפני שפורסם דוח של המבקר הכללי של המשרד שקבע כי הוא שיקר לחוקרי FBI על הדלפות שביצע לתקשורת. חבר מושבעים כונס מאז על מנת לבחון אם יש להגיש נגדו כתב אישום.

רשת CNN דיווחה כי המזכרים הועברו ממקייב לצוותו של התובע המיוחד רוברט מולר. רוזנשטיין עצמו אחראי ישירות על חקירת מולר מתוקף תפקידו כסגן התובע הכללי. ועדת המשפט של בית הנבחרים הודיעה אתמול כי היא מתכוונת לזמן אליה את המזכרים שכתב מקייב.