העיתון הצ'כי "לידובסקי" דיווח היום (רביעי) מישראל על אי הגעתם של נציגי פולין לועידת וישגרד שבוטלה בגלל המשבר שפרץ על רקע האשמות שר החוץ  ישראל כ"ץ לפיהן "הפולנים ינקו אנטישמיות עם חלב אימם". ראש הממשלה הצ'כי אנדריי באביס אמר כי הוא מתפלא שהפולנים לא הגיעו לישראל והוועידה בוטלה והפכה רק לשיחות רשמיות עם ראשי ממשלת הונגריה, צ'כיה וסלובקיה. העיתון כתב על כך שהפרשה החלה עם דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהם הפולנים שיתפו פעולה עם הנאצים ולאחר מכן הוא הרגיע את המצב כשהבהיר כי התכוון לפולנים מסוימים ולא לעם כולו.



באביס התראיין לטלוויזיה הצ'כית ונשאל מה הוא יודע על המשבר של ישראל עם פולין והאם הוא מצטער על כך שהפולנים לא היו בוועידה או בפגישות השונות עם ראש הממשלה. באביס הגיב: "אני בטוח שישראל ופולין ימשיכו לשתף פעולה. הבעיה הזאת תובהר לדעתי בעתיד הקרוב. בשיחות שהתקיימו ראש הממשלה נתניהו הבהיר חלקית את המצב ואמר שהייתה כאן התפתחות מצערת מאוד של העניינים בגלל שיש לו שר חוץ שהוא חסר ניסיון".



באביס אמר שהוא מתנצל בפני הפולנים שהמצב הפך להיות מתוח בין הצדדים. לעומתו, ראש הממשלה הסלובקי פטר פלגריני הביא לארץ 592 חסידי אומות עולם מסלובקיה שעזרו להציל יהודים במלחמת העולם השנייה. ראש הממשלה הסלובקי ניסה להסביר את עמדת ישראל לדברי העיתון הצ'כי, במקום להרגיע את המצב.



עוד טען העיתון, כי אחד מאנשי נתניהו מסר הבהרה לתקשורת הצ'כית על ה"פשלה" של השר כ"ץ ואמר: "הוא רצה להגיד משהו מרשים שכולם יזכרו כי זה היה ראיון ראשון שלו כשר החוץ והוא לא חשב לעומק על משמעות הדברים שלו ושכולם יצטטו אותו מיידית גם בפולין. הוא לא חשב על ההשלכות הדיפלומטיות ומאז הוא שותק".



בתוך כך, השגרירה האמריקאית בפולין, ג'ורג'ט מוסבחר, אמרה היום כי שר החוץ של ישראל צריך להתנצל בפני פולין על דבריו שגרמו לתקרית הדיפלומטית בין שתי המדינות. "אני סבורה  כי שתי מדינות כמו ישראל ופולין לא צריכות להשתמש בכזו רטוריקה. אנחנו חשובים מידי אחד בשביל השני בכדי לא לפתור את זה בינינו", אמרה מוסבחר.