הישראלי גיל פרג, הנאשם ברצח אמו ודודתו, הטיל את מימיו בבית המשפט בעיר מנדוזה שבארגנטינה בדיון על הארכת מעצרו, כך דיווחה הבוקר (רביעי) התקשורת במדינה. "אתה צריך ללכת לשירותים?", שאל אותו השופט סבסטיאן סארמיינטו. פרג בהה בו והשיב: "הכל יצא החוצה". הישראלי בן ה-37 מואשם כי חנק למוות עם לאסו את אמו פרחיה סרוסי ז"ל בת ה-63 ואת דודתו לילי פרג ז"ל בת ה-53, ברצח מתוכנן מראש בשל מצוקה כלכלית.
עדי ראייה מסרו כי התנהגותו של הישראלי הייתה מוזרה במהלך השימוע. "הוא ניסה להעמיד פני משוגע", אמר אחד מהם לעיתון "קארין". הוא טען כי הוא לא יודע את שמו האמיתי וכי שמו הוא הוא פלודא רלטיה (היפוך אותיות של אדולף היטלר). פרג אמר כי אינו זוכר איפה נולד והזכיר את 37 החתולים שלו כילדיו. לפי דיווחים, הוא חי לפני מעצרו בתנאי היגיינה נמוכים יחד עם חיות מחמד.
עם זאת, לתביעה אין ספק כי הוא מודע למעשיו ואחראי לפשעים שבחשד להם נעצר. "זה אושר על ידי ממצאים פורנזיים בזירה", אמר אחד החוקרים. משפחת הנרצחות והנאשם ברצח ביקשו בדיון כי הוא יישאר במעצר עד למשפטו. דייב פרג, אחיו של גלעד ובנה של פרחיה ז"ל, אמר: "אנחנו מבקשים שהוא יישאר במעצר ושיהיה צדק. הוא מסוכן", אמר.

פרחיה סרוסי ולילי פרג. צילום: פייסבוק
פרחיה סרוסי ולילי פרג. צילום: פייסבוק

 
כזכור, לאחר כשבועיים של חיפושים, אותרו בחודש שעבר גופותיהן של פרחיה סרוסי ולילי פרג בנכס השייך לגיל פרג, בנה של סרוסי שנעצר על ידי המשטרה המקומית. החשד נגדו התחזק לאחר שהגיעו תוצאות בדיקת מעבדה של דגימת דם שנמצא על חולצתו, בנוסף לשערות ואף סיגריה שנמצאו בין חפציו - כולם תואמים ככל הנראה לדגימות DNA של האם. 
 
בחיפוש בביתו של פרג נמצאו כלי נשק רבים, תחמושת וסכום רב במזומן, כמו גם חיות מתות בחצר הבית. פרג הוא גם האיש האחרון שראה את שתי הנעדרות - ובעדותו במשטרה טען כי ליווה את שתיהן לתחנת אוטובוס לאחר שביקרו אותו בביתו. 
 
שכנים שהתגוררו בשכונה בה התגורר הנאשם דיווחו כי פרג עבר שינוי דרסטי ושינה את הופעתו החיצונית לאחר שנראה ברחבי השכונה כשמראהו מלוכלך ומוזנח. השכנים סיפרו כי לפתע מראהו נראה "שונה ללא השיער והזקן הארוכים". פרג גם העלה לרשתות החברתיות תמונה שלו לאחר "המהפך" ובטרם הגיעו קרובותיו לבקרו.