לאחר פרישתם של שבעה חברי הפרלמנט הבריטי ממפלגת הלייבור, בעקבות העמדות האנטישמיות של יו"ר המפלגה, ג'רמי קורבין, אמרה היום (רביעי) ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, כי "מעולם לא חשבתי שאראה את היום שבו יהודים דואגים לעתידם במדינה הזו". כמו כן, המנהיגה הבריטית אמרה כי "מעולם לא חשבתי שיגיע היום שבו מפלגת הלייבור תואשם באנטישמיות מוסדית על ידי חבריה לשעבר". 

ביום שני אחרי פרשו שבעה חברי המפלגה בעקבות עמדתו של קורבין ביחס לברקזיט ובגלל שורה של אמירות אנטישמיות ששחרר. הפורשים הסבירו כי המפלגה "נחטפה על ידי הפוליטיקה של השמאל הקיצוני". הפורשים הם לוסיאנה ברגר, אנג'לה סמית', גאווין שוקר, צ'וקה אומונה, מייק גייפס ואן קופי.
קבוצת המחוקקים, המכנים עצמם לאחר הפרישה "הקבוצה העצמאית", כוללת, כאמור, את חבר הפרלמנט צ'וקה אומונה, שהיה מועמד בולט לראשות המפלגה, ולוסיאנה ברגר שבלטה בהתבטאויותיה נגד נטיית הלייבור לאנטישמיות. יו"ר הלייבור, ג'רמי קורבין אמר כי הוא מאוכזב מהחלטתם לעזוב את המפלגה.

 
קורבין. צילום: רויטרס
קורבין. צילום: רויטרס

"הלייבור שהצטרפנו אליו, האמנו בו והשתתפנו בקמפיין שלו הוא לא אותו לייבור. עשינו כל שביכולתינו כדי להציל אותו, אבל כעת הוא 'נחטף' על ידי פוליטיקה מכנית של השמאל הקיצוני", כך אמר חבר המפלגה, כריס לזלי במסיבת העיתונאים שכינסו הפורשים. "הוכחה נוספת לבגידה של הלייבור באירופה כעת חשופה לעיני כל. ההצעה לאפשר את הצעת הממשלה להעביר את הסכם הברקזיט מונעת שוב ושוב את מהציבור להגיד את המילה האחרונה".
כזכור, מפלגת הלייבור זכתה ב-262 מושבים בבחירות האחרונות בשנת 2017. ג'רמי קורבין מכחיש כי הוא איפשר את התפשטות תופעת האנטישמיות בתוך מפלגת הלייבור, ועשה מאמצים רבים כדי למגר אותה: "אני מאוכזב שחברי הפרלמנט האלו חשו כי אינם יכולים להמשיך לעבוד יחד עבור מפלגת הלייבור, שערכיה עודדו מיליונים להצביע לה בבחירות האחרונות בבריטניה".