רוחות עזות של זרם סילון האיצו את מהירותו של מטוס נוסעים, שחלף מעל ארה"ב בכ־1,280 קמ"ש, יותר ממהירות הקול במהירות קרקעית. המטוס, של חברת וירג'ין אטלנטיק, היה בדרכו מלוס אנג'לס ללונדון.
 
ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי מטוס בואינג  9־787 דרימליינר של חברת וירג'ין אטלנטיק היה בדרכו מלוס אנג'לס ללונדון. כשהמטוס היה בגובה של 35 אלף רגל מעל מרכז פנסילבניה, הוא עבר בתוך זרם סילון (זרם אוויר חזק בשכבות הגבוהות של האטמוספירה), וכתוצאה מכך הגיעה מהירות הטיסה שלו ל־801 מייל לשעה (כ־1,289 קמ"ש). "מעולם לא ראיתי רוח גבית כזו בכל חיי כטייס מסחרי", צייץ פיטר ג'יימס, קברניט זה 25 שנה, בעת שראה את מפת הטיסה. 
 
על אף שמדובר במהירות העולה על מהירות הקול, שעומדת על 1,239 קמ"ש, לא הגיעה הטיסה בפועל למהירות על־קולית ולא נשמע הבום העל־קולי המוכר. לפי הדיווח, המהירות שנמדדה היא המהירות הקרקעית, שמחשבת את מהירות השיוט של המטוס, שעמדה על 944 קמ"ש, עם עוצמת הרוח שהגיעה ל־344 קמ"ש. 
 

הנוסעים עצמם לא חשו בשינוי המהירות, שנמשכה דקות ספורות בלבד לפני שהמטוס יצא מתוך זרם הסילון, אולם הם נהנו מקיצור זמנים, כשהדרימליינר נחת בנמל התעופה הית'רו כ־48 דקות לפני המועד המתוכנן. במקביל, הרוחות העזות קיצרו לוחות זמנים של טיסות נוספות שנעו לכיוון מזרח מעל צפון מזרח ארה"ב, אולם עבור הנוסעים מערבה היה מדובר בעיכובים של כ־30 דקות, כיוון שהם עברו בכיוון המנוגד לרוחות זרם הסילון.