כריסטופר פאול הסון מהעיר סילבר ספרינג שבמרילנד, הופיע מול בית המשפט המחוזי במדינה אמש, לאחר שקרא ל"אלימות ממוקדת" כדי "להבטיח מולדת לבנה", ואמר כי "אני רועה בעיני רוחי איך אני הורג כל אדם שני בעולם". כך, דווח בעיתון "וושינגטון פוסט", שם ציטטו מתוך פרוטוקול המשפט. על פי החשד, הסון, המצהיר על עצמו כלאומן ימני קיצוני, כתב "רשימת חיסול" שכללה דמויות בולטות מהצד השמאלי של המפה הפוליטית ודמויות בולטות מגופי תקשורת שונים בארצות הברית.

הנאשם, שהיה חייל בחיל הנחתים האמריקאי, מועסק כעת בבסיס האם של משמר החופים בבירה וושינגטון. הוא נעצר בשבוע שעבר בגין אחזקת סמים ונשק, והתלונה העיקרית כלפיו הוגשה והפכה פומבית ביום רביעי האחרון. עורכי הדין מטעם התביעה בתיקו ביקשו להחזיק את הסון בהשגחה עד תום ההליכים נגדו.

"הנאשם הוא טרוריסט מבית, שנמצא כפסע מביצוע פשעים מסוכנים מאוד, ומהווה איום לחיי אדם. הוא מתכוון לפגוע בבני אדם כדי לשנות סדר יום ממשלתי", כך נאמר בבקשתה של התביעה ונרשם בפרוטוקול בית המשפט.
 
בין האנשים שהופיעו ב"רשימת החיסול" של הסון, מופיע הסנטור צ'אק שומר - אך לא הוא בלבד, גם הסנטור הדמוקרטי היהודי, ריצ'ארד בלומנטל מקונטיקט כיכב במועמדים לחיסול של הקצין הגזען. בין השמות הנוספים שנכללו בקובץ האקסל בו ניהל הסון את רשימותיו ניתן למצוא את ננסי פלוסי, יושבת ראש בית הנבחרים של המפלגה הדמוקרטית, קירסטן גיליברנד המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה, אליזבת' וורן, קורי בוקר, קמילה האריס ואלכסנדריה אוקסיו-קורטז - הכוכבת העולה של המפלגה השמאלנית.


בין אנשי התקשורת הבולטים שהופיעו ברשימה הוא המגיש היהודי של תחנת MSNBC, ארי מלבר. גם כריס הייס וג'ו סקרבורו מופיעים. מתחנת CNN, הסון תכנן להרוג את כריס קומו, דון למון ו-ואן ג'ונס.

הסוכנים הפדרלים שהביאו למעצרו, מצאו בחזקתו של הנאשם כ-15 כלי נשק שונים, ומעל 1,000 כדורי ירייה שאיחסן במרתף ביתו, כמו סטרואידים וסמים נרקוטיים כאלה ואחרים. פרוטוקול בית המשפט ציין כי הסון הושפע מאוד מהמניפסט של אנדרס ברייוויק, פעיל הימין הקיצוני הנורבגי, שביצע את הטבח המזעזע במחנה הקיץ של תנועת הנוער השמאלנית, בה רצח כ-77 בני אדם ופצע עוד עשרות.