איראן עומדת בתנאים המרכזיים של הסכם הגרעין משנת 2015, כך נמסר בדוח שפרסמה היום (שישי) הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). מהדוח הרבעוני, שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס, עולה כי העשרת האורניום מתבצעת בהתאם למגבלות שנקבעו לפני ארבע שנים. עוד נמסר כי כמות האורניום המועשר שברשות איראן עומדת בכל התנאים. בארגון ציינו בדוח כי הם מקיימים ביקורים קבועים בכל המקומות הנדרשים. לדבריהם, בחלק מהמקרים מדובר היה בביקורים בהתראה קצרה מאוד.
כזכור, טראמפ הודיע במאי האחרון על יציאת ארצות הברית מהסכם הגרעין ואף החזיר את הסנקציות הכלכליות על איראן ועל תעשיית הנפט במדינה, לאחר שאלה הוסרו עם החתימה על ההסכם. עם זאת, מעצמות אירופה החתומות על ההסכם, בהן צרפת, בריטניה וגרמניה, ביקשו לצמצם את הסנקציות המוטלות על איראן. בין היתר, הם הודיעו על הקמת ערוץ סחר משותף עימה, דבר שעורר כעס רב בוושינגטון. 

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס קרא בנאומו בוועידה בפולין למעצמות אירופה לצאת גם הן מההסכם, בדומה לארצות הברית זאת למרות עמדתן כי ההסכם תקף כל עוד איראן עומדת בו. באיראן כאמור ממשיכים לטעון כי הסיבה היחידה שהם מעוניינים בשימוש בגרעין, הוא למטרה של הקמת תחנות ליצירת חשמל.